Reklama2013-04-15
9

Polacy rekordowo mocno zirytowani reklamami

W ostatnich miesiącach mierzony przez OMD wskaźnik irytacji Polaków na reklamy utrzymuje się na rekordowo wysokim poziomie, po tym jak zmieniono metodologię badani. Zdenerwowanie wzrosło najbardziej u najmłodszych użytkowników.

Poziom irytacji reklamami wzrósł skokowo jesienią ub.r., kiedy przestano o niego pytać przez telefon, a zaczęto wyświetlać ankiety internetowe. Do tego momentu wskaźnik wynosił średnio ok. 5,5 pkt (w 10-punktowej skali), po czym podskoczył do prawie 6,5 pkt (w lutym br. nawet przekroczył pułap).

Z czego to wynika? Respondenci w internecie są bardziej bezpośredni i szczerzy niż w rozmowie telefonicznej, a do tego podczas wypełniania ankiety, albo zaraz przed tym, mogą im się wyświetlać reklamy.

Po zmianie metodologii najbardziej wzrosło poirytowanie wśród osób w wieku 15-24 lat (o 1,24 pkt, do poziomu 6,2 pkt) oraz wśród studentów i uczniów (o 1,29 pkt, do 6,1 pkt), którzy najwięcej czasu spędzają w internecie. Najmniej zdenerwowanie zwiększyło się u starszych ludzi, u których jest jednak wyższe niż u młodszych - u osób w wieku 50-59 lat wzrosło o 0,35 pkt i wynosi aktualnie 6,6 pkt, a u emerytów i rencistów wzrosło o 0,21 pkt do poziomu 6,6 pkt.

Pod koniec ub.r. nie nastąpił widoczny w poprzednich latach znaczący spadek irytacji w okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Wręcz przeciwnie, w grudniu wskaźnik był rekordowo wysoki (6,4 pkt), a aż 44 proc. respondentów wskazało na wysoki stopień irytacji reklamą (8-10 pkt).

Badanie każdego tygodnia obejmuje miejską grupę 340 respondentów w wieku 15-59 lat, którzy odpowiadają na pytanie o to, w jakim stopniu na skali 1-10 przeszkadzały im reklamy, z którymi zetknęli się w różnych mediach. W IV kwartale ub.r. nastąpiła zmiana metodologii z wywiadów telefonicznych (CATI) na ankiety internetowe (CAWI).

Autor:tw

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas