Badania2015-03-25
2

Polacy robią zakupy w sieci raz w miesiącu, najchętniej w serwisach aukcyjnych

Ponad 90 proc. Polaków kupujących w internecie korzysta z serwisów aukcyjnych, a komputer stacjonarny lub laptop jest używany do zakupów znacznie częściej niż sprzęt mobilny - wynika z danych domu mediowego Mindshare Polska.

Polacy korzystają z internetowych zakupów raz w miesiącu lub rzadziej, przy czym najbardziej popularne jest korzystanie z aukcji w sieci - do dokonywania na nich zakupów przyznaje się 92 proc. respondentów. Mniejszy odsetek (74 proc.) kupuje w sklepach online, a 35 proc. korzysta z opcji zakupów grupowych.

Z raportu zatytułowanego „Zakupy w internecie” wynika, że internauci najbardziej chcą kupować w sieci filmy, muzykę i gry (74 proc.), w dalszej kolejności zabawki i akcesoria dla dzieci (70 proc.) oraz bilety na samolot lub pociąg, które wymieniło w badaniu 68 proc. pytanych.

Badania wskazują, że w dziedzinie zakupów internetowych Polacy rzadko korzystają z urządzeń mobilnych - 19 proc. z nich używa smartfona lub tabletu odwiedzając sklepy online lub aukcje. Zdecydowana większość (93 proc.) dokonuje zakupów przy użyciu stacjonarnego lub przenośnego komputera.

Dla respondentów badanych przez Mindshare Polska najważniejszym kryterium decydującym o dokonywaniu zakupów w sieci są niższe ceny artykułów w porównaniu z ofertą sklepów tradycyjnych. Oprócz tego, jak podają badani, istotna jest możliwość szybkiego przejrzenia cen tego samego artykułu w różnych miejscach w internecie.

Jako źródło informacji o produktach internauci podają w pierwszej kolejności (44 proc. wskazań) porównywarki cen. Na dalszych miejscach znalazły się strony producentów (39 proc.), a 24 proc. badanych wskazało na fora internetowe jako najcenniejsze źródło wiadomości na temat wybranych artykułów. Raport wskazuje także na to, że choć duża część badanych wybiera przy transakcjach online płatność bezgotówkową, to wciąż spory odsetek (39 proc.) wybiera możliwość zapłacenia za zakupy przy odbiorze przesyłki.

Badanie „Zakupy w internecie” zostało przeprowadzone metodą internetowych ankiet komputerowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews). Próba badawcza to ponad 500 użytkowników internetu w wieku 16-54, którzy zrobili zakupy online w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Badanie zostało zrealizowane w listopadzie 2014 r.

Autor:ps

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas