Discovery Channel ogłosiło rezultaty przeprowadzonej w 6 krajach Europy kampanii badającej poziom ciekawości
Jak wynika z przeprowadzonego przez stację Discovery Channel eksperymentu, Polacy są najbardziej ciekawym świata narodem na starym kontynencie, młodzi są ogólnie bardziej głodni wiedzy niż ludzie starsi a odkrycia naukowe budzą większe zainteresowanie niż plotki na temat życia sławnych
i bogatych.
Celem zorganizowanej w maju tego roku, na najważniejszych rynkach europejskich akcji, było zmierzenie poziomu ciekawości mieszkańców Danii, Szwecji, Włoch, Polski, Holandii i Niemiec oraz wykazanie, która z nacji jest tą najbardziej ciekawą świata.
Eksperyment był częścią realizowanej od kwietnia kampanii pod hasłem "Głodni wiedzy" (Got to Know).
W badaniu wzięło udział łącznie 639 osób. Większość respondentów to ludzie młodzi w wieku od 15 do 34 lat. Ponad 50% wszystkich uczestników określiło siebie jako bardzo ciekawych (w skali od 1 do 10, gdzie 10 oznacza osoby niezwykle ciekawe świata).
Najbardziej głodnym wiedzy narodem okazali się być Polacy, z których ponad 50% znalazło się w najwyższym przedziale ciekawości (między 8 a 10). Natomiast najmniej żądni informacji są Holendrzy.
Mieszkańcy kraju nad Wisłą dwukrotnie wyprzedzają w stopniu ciekawości Niemców oraz Włochów. Szwedom, z których 31% określiło siebie mianem bardzo ciekawych świata, także daleko w tym względzie do Polaków.
Jak wynika z przeprowadzonego przez stacje Discovery badania, odkrycia naukowe oraz poszukiwanie odpowiedzi na pytania egzystencjonalne są dużo ciekawsze niż plotki czy sensacje polityczne.
Odkrycia naukowe budzą zainteresowanie ponad 1/3 wszystkich respondentów
a zwłaszcza młodzieży i mężczyzn. W grupie najbardziej żądnych informacji na temat nowości w nauce, odkryć i znalezisk są Polacy, Holendrzy, Niemcy i Włosi, a spośród nich to właśnie znowu Polakom najbardziej zależy na tym, aby wiedzieć jak najwięcej w tej dziedzinie (ponad 50% Polaków deklaruje ciekawość względem odkryć naukowych, podczas gdy robi to tylko 1/4 respondentów z Holandii, Niemiec i Włoch).
Dla większości mieszkańców Szwecji i Danii, od informacji na temat postępu nauki ważniejsze byłoby znalezienie odpowiedzi na kluczowe pytania dt. sensu życia. Podobnie myśli 1 Polaków, Włochów i Szwedów.
Pytania filozoficzne, w stylu czy istnieje życie po śmierci, zdają się zaprzątać głowy większości uczestniczących w eksperymencie Głodni wiedzy, bez względu na wiek, płeć czy tez pochodzenie. Dla Holendrów było to najciekawsze pytanie, dla Włochów i Duńczyków z kolei to nieśmiertelność okazała się być najbardziej frapującą kwestia z tej grupy pytań. Kolonializacja Marsa interesuje Polaków, tak samo jak Holendrów i Szwedów. Natomiast Niemcy chcieliby wiedzieć, czy mężczyzna może zajść w ciąże oraz czy pewnego dnia stworzony zostanie urząd prezydenta Europy. Dla Duńczyków zaś tak samo ważne jest kto będzie nowym premierem,
jak i z kim spotyka się popularna aktorka czy aktor.
Pytania w stylu czy ptaki śpiewają w różnych językach, dlaczego niebo jest niebieskie czy też kiedy rozpocznie się kolejna epoka lodowcowa, to tylko kilka
z wielu kwestii, na które Europejczycy chcieliby znać odpowiedź.
Ciekawość to naturalna potrzeba człowieka a pragnienie wiedzy towarzyszy nam każdego dnia.
Opierając się na badaniach przeprowadzonych w sześciu krajach w Europie można wnioskować, ze widzowie są spragnieni wiedzy i odczuwają nieodpartą potrzebę poszukiwania nowych informacji. Polacy są niekwestionowanym liderem
w kwestii ciekawości świata, są prawdziwie głodni wiedzy i spragnieni informacji, zadają pytania i próbują znaleźć na nie odpowiedzi.
Kanał Discovery Channel, bazuje na naturalnej ciekawości oraz potrzebie uczenia się, wyjaśniania i rozumienia rzeczywistości, w której żyjemy. Oglądając Discovery Channel znajdujemy odpowiedzi na wiele nurtujących nas pytań. To telewizja, która umiejętnie dobiera programy popularnonaukowe, które z kolei angażują i interesują widzów oraz zaspokajają ich wszechobecną ciekawość świata.
Eksperyment na temat ciekawości przeprowadzony został w ramach kampanii marketingowej Discovery Channel pod hasłem Głodni wiedzy, realizowanej na najważniejszych rynkach Europy.
"Głodni wiedzy" stanowi próbę odzwierciedlenia oraz wyjścia naprzeciw potrzebom widzów oglądania programów, które zaspokoiłby ich ciekawość.