Internet2018-11-11
64

Dzisiaj startuje POLAND IN, anglojęzyczny kanał TVP. „Prawdziwy wizerunek Polski”

11 listopada startuje POLAND IN, anglojęzyczny kanał Telewizji Polskiej, który w całości nadawany jest w internecie. Streaming będzie dostępny na całym świecie, poza Ameryką Północną - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Nowy kanał Telewizji Polskiej ma prezentować polski punkt widzenia na sprawy międzynarodowe, promować polską gospodarkę, ekonomię, kulturę, wartości i tradycje. Na ramówkę składają się polskie programy w całości prowadzone w języku angielskim - w tym informacje, dokumenty, filmy, koncerty i inne. Stacja ma poruszać istotne tematy z punktu widzenia współczesnej Polski - z zakresu ekonomii, gospodarki, polityki, ale i kultury czy sztuki.

- Start kanału POLAND IN zaplanowany jest na 11 listopada. W ramówce znajdzie się m.in. serwis informacyjny, rozmowy publicystyczne oraz najlepsze polskie produkcje telewizyjne. Końcówka roku zapowiada się bardzo interesująco z punktu widzenia obecności Polski i tematów polskich w świecie. Myślę głównie o 24. szczycie klimatycznym (COP), który już na początku grudnia rozpocznie się w Katowicach. Obecni będą delegaci ze 190 krajów. Nie zabraknie również dziennikarzy nowego kanału POLAND IN - powiedział Maciej Stanecki, wiceprezes Telewizji Polskiej w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Nadawca podaje, że kanał przede wszystkim będzie nowoczesny i interaktywny oraz otwarty na nowe idee, wierny polskim tradycjom. „Misją kanału ma być pokazanie prawdziwego wizerunku i wpływ na postrzeganie Polski za granicą” - dowiedzieliśmy się w Telewizji Polskiej. Całość będzie przygotowywana i prezentowana w języku angielskim, również przez prezenterów i reporterów.

Kampania pod hasłem „Poland IN: The best of Poland”

Oprawa kanału będzie łączyć grafikę internetową i telewizyjną, korzystając przy tym z dostępnych na rynku technologii.

Jak udało nam się dowiedzieć, w zespole dziennikarzy znaleźli się: Klaudia Czerwińska, Victoria Bieniek, Maciej Mikos, David Kennedy, Sally Jastrzębska, Jonasz Rewiński, Krzysztof Mularczyk, Bartek Morawski.

- Kanał POLAND IN jest tworzony przez powiększony zespół obecnego portalu internetowego Poland in English, który zmieni nazwę na „POLAND IN". Sam kanał telewizyjny tworzony jest w tej chwili przez kilkanaście osób - powiedział nam Maciej Stanecki, członek zarządu Telewizji Polskiej.

Za realizacje projektu odpowiada Ośrodek Mediów Interaktywnych kierowany przez dyrektora Krzysztofa Kubę Sufina.

Maciej Stanecki, wiceprezes Telewizji Polskiej pytany o promocję nowego kanału i możliwą współpracę międzynarodową z innymi telewizjami odpowiada: - Od momentu uruchomienia wiosną tego roku serwisu Poland In English jesteśmy pytani przez naszych kolegów z EBU (European Broadcasting Union, z ang. Europejska Unia Nadawców) o możliwość wymiany programowej pomiędzy kanałami anglojęzycznymi w Europie. Wierzę, ze uruchomienie kanału POLAND IN pozwoli na taką współpracę – mówi w rozmowie z nami Maciej Stanecki.

Początkowo kanał ma być nadawcy jedynie w internecie jako stream. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji miała już otrzymać informację o jego starcie. W dalszym etapie rozwoju ma być planowane wdrożenie tradycyjnej dystrybucji liniowej.

Nadawca nie chciał ujawnić, jakie są koszty inwestycji związanych z kanałem.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego o 69,9 proc. do 622,5 mln zł oraz spadek przychodów z reklam i sponsoringu o 8,4 proc. do 798,6 mln zł. Wpływy z abonamentu stanowiły 38,2 proc. łącznych przychodów TVP, najwięcej od 15 lat.

Autor:Nikola Bochyńska

KOMENTARZE(64)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas