Telewizja2016-12-06
3

„Policjantki i policjanci 5” hitem Czwórki: 1,6 mln widzów i 22,5 mln zł z reklam

Piąty sezon „Policjantek i policjantów” oglądało średnio 1,59 mln widzów. W porównaniu do trzeciej edycji, emitowanej w analogicznym okresie ub.r., serial zyskał 140 tys. widzów. Wpływy reklamowe wyniosły 22,48 mln zł.

Średnia widownia piątej edycji serialu „Policjantki i policjanci” wyniosła 1,49 mln osób. Przełożyło się to na 11,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,17 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,81 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Produkcja na antenie Czwórki pokazywana była od poniedziałku do czwartku o godz. 19.00, w okresie od 5 września do 30 listopada br.

Zobacz tabelę

Najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek serii, pokazany 30 listopada br. Oglądało go 2,36 mln osób. Wszystkie spośród pięciu topowych emisji oglądało średnio ponad 2 mln widzów. Odcinki te pokazano w ostatnich dwóch tygodniach nadawania serialu.

Zobacz tabelę

TV4 w paśmie nadawania właśnie zakończonej edycji serialu (od 5 września do 30 listopada br.; godz. 19.00.00-19.59.59; dni powszednie) miała 11,12 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Dało to jej czwarte miejsce wśród wszystkich stacji w Polsce. Liderem tego pasma był TVN z 16,97 proc., drugie miejsce zajęła TVP1 (16,82 proc.), a trzecie - Polsat (12,54 proc.). Gorzej od Czwórki wypadła TVP2 (16,82 proc.).

Warte odnotowania są tutaj udziały dwóch największych konkurentów Czwórki - wynik TVN7 wyniósł 2,52 proc., a TV Puls - 1,98 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej TV4 z wynikiem 10,23 proc. zajęła trzecie miejsce wśród najchętniej oglądanych stacji telewizyjnych. Tę samą pozycję kanał zajął wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w sposób naziemny. Z kolei w grupie DVB-T 16-49 TV4 zajęła drugie miejsce, przegrywając tylko z Polsatem.

Zobacz tabelę

30 listopada br. od godz. 19.00.00 do 19.59.59 średni udział Czwórki wśród wszystkich widzów w całym rynku telewizyjnym wyniósł 15,16 proc. - stacja ta w tym paśmie pokazała finałowy odcinek 5. sezonu „Policjantek i policjantów”. W trakcie jego emisji antena zajęła trzecie miejsce wśród wszystkich stacji, minimalnie przegrywając z TVN i Jedynką. W grupie 16-49 TV4 z udziałem na poziomie 16,17 proc. była wiceliderem rynku za TVP1.

Jeszcze wyższe wyniki analizowany odcinek „Policjantek i policjantów” miał wśród widzów korzystających z naziemnej telewizji cyfrowej. W 4+ DVB-T było to 19,66 proc. udziału (drugie miejsce w rynku), a w 16-49 DVB-T - aż 23,47 proc. (pozycja zdecydowanego lidera).

Zobacz tabelę

Dla porównania, średnia widownia trzeciego sezonu produkcji, emitowanego jesienią ub.r., wyniosła 1,45 mln osób. Pierwszą serię, emitowaną jesienią 2014 roku, śledziło 817 tys. widzów.

Zobacz tabelę

Produkcja miała kilkukrotnie wyższe wyniki, niż średnia oglądalność Czwórki. W jesiennej ramówce (od 1 września do 28 listopada br.) średni udział TV4 wśród wszystkich widzów wyniósł 3,54 proc.

Wpływy reklamowe wokół emisji premierowych odcinków piątego sezonu wyniosły 22,48 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Policjantki i policjanci” to serial opowiadający o życiu i pracy policjantów z wydziału prewencji. Realizowany jest on we Wrocławiu, a jego producentem wykonawczym jest ATM Grupa.

Szósty sezon serialu „Policjantki i policjanci” telewizyjna Czwórka pokaże wiosną 2017 roku.

Autor:mk

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas