Prasa2017-02-27
15

OKO.press dla „Polityki” sparodiowało „Wiadomości” - „wytropiło” w niej patriarchat, postkomunizm i alkohol (wideo)

Jerzy BaczyńskiJerzy Baczyński

Z okazji 60-lecia „Polityki” pokazano humorystyczny materiał mający krytykować pismo a jego redakcję w stylu, w którym niektóre tytuły i osoby publiczne krytykowano w „Wiadomościach” TVP1. W klipie główne role odgrywają dziennikarze „Polityki”, na czele z redaktorem naczelnym Jerzym Baczyńskim. Materiał przygotowała redakcja OKO.press.

Spot zaczyna się od czołówki „Wiadomości’. Potem lektor opisujący jubileusz „Polityki” podkreśla komunistyczne pochodzenie pisma oraz to, że po 1989 roku „broniła postkomunizmu i walczyła z narodem i Kościołem”. W ujęciach z redakcji tygodnika eksponowane są socjalistyczne plakaty propagandowe oraz butelki i plakaty z mocnym alkoholem.

Redaktor naczelny Jerzy Baczyński przedstawiany jest jako despota, który „sprawuje tu władzę absolutną”. W ogóle w redakcji panuje skrajny patriarchat (pokazuje to scenka, w której Piotr Pytlakowski jest obsługiwany przez koleżanki) i kosmopolityzm (niektórzy pracownicy ukradkiem rozmawiają przez telefon w obcych językach) i schowane są symbole religijne (w jednym z pokojów nie ma krzyża, a obraz Matki Boskiej jest w szufladzie).

W spocie pojawia się redaktor naczelny OKO.press Piotr Pacewicz (wydawca „Polityki” i Agora w połowie ub.r. wsparły uruchomienie serwisu). Początkowo twierdzi, że sam wymyślił stronę, ale po szybkim przywołaniu do porządku przez Jerzego Baczyńskiego to jemu przypisuje zasługi w tym zakresie.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/60-lat-tygodnika-polityka-sztandar-antypis-jerzy-baczynski ##

 

Klip zaprezentowano w piątek podczas imprezy z okazji jubileuszu „Polityki”. Materiał został przygotowany przez Roberta Kowalskiego, dziennikarza OKO.press, jako prezent dla „Polityki” na 60-lecie.

W ub.r. dwa klipy parodiujące „Wiadomości” przygotował Jacek Fedorowicz wspólnie z Nowoczesną, z programu żartował też kanał youtube'owy Baj-Kał.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/justyna-sobolewska-polityka-rozstala-sie-z-tvp-kultura-tygodnik-kulturalny ##

Przypomnijmy, że w ostatnich miesiącach w „Wiadomościach” pokazano kilka materiałów w mocno krytycznym tonie opisujących „Gazetę Wyborczą” i jej redaktora naczelnego Adama Michnika. W przypadku „GW” analizowano głównie spadek jej sprzedaży (m.in. to że została wyprzedzona pod tym względem przez „Super Express”) i zwolnienia grupowe w redakcji (w całej Agorze rozstano się ze 176 pracownikami), a w przypadku Michnika - zaangażowanie w działania Komitetu Obrony Demokracji oraz sugerowanie, że problemy „GW” są związane z działaniami obecnego obozu rządzącego.

„Wiadomości” w październiku i listopadzie ub.r. pokazały też serię materiałów w negatywnym tonie przedstawiających finansowanie niektórych organizacji pozarządowych, za co redakcję skrytykował m.in. minister kultury Piotr Gliński. Z kolei w TVP Info regularnie emitowane są dżingle autopromocyjne z zabawnymi wypowiedziami Ryszarda Petru.

Według danych ZKDP w całym ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Polityki” wynosiła 118 419 egz.

Autor:tw

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas