Prasa2010-05-27
2

„Polityka” liderem, „Newsweek” i „Tele Tydzień” w dół

W kwietniu bieżącego roku polskie tygodniki cennikowo zarobiły z reklam ponad 15 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki zanotowały „Newsweek Polska”, „Tele Tydzień” i „Wprost”, a jako jedyna w czołówce ubiegłoroczny poziom tych przychodów utrzymała „Polityka”.

Cennikowe wpływy reklamowe polskich tygodników (bez autopromocji) wyniosły w kwietniu bieżącego roku 65 mln zł, czyli o 17,6 proc. mniej niż w kwietniu 2009 roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To kolejny miesiąc, w którym wielkość tego rynku spada w skali rok do roku – w marcu zmniejszyła się o 7 proc. (więcej), a w lutym o 1,3 proc. (więcej).

Wśród tytułów zarabiających najwięcej z reklam większość zanotowała spadki: cennikowe wpływy reklamowe „Newsweeka Polska” były w kwietniu o 26,1 proc. mniejsze niż rok wcześniej, w przypadku „Tele Tygodnia” ten regres wyniósł 18,8 proc., a w przypadku „Wprost” – 6,9 proc. W czołówce zestawienia jedynie „Polityka” osiągnęła niewielki wzrost tych przychodów (4,4 proc.), dzięki czemu awansowała na pozycję lidera rynku. 

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas