Największe tygodniki społeczno-polityczne zanotowały w grudniuspadek sprzedaży. Kto stracił najwięcej? Zapraszamy do zapoznaniasię z raportem portalu Wirtualnemedia.pl.
"Polityka" (Polityka Spółdzielnia Pracy) odnotowała w grudniu2007 r. najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodnikówspołeczno-politycznych - wynika z najnowszych danych ZwiązkuKontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem "Polityki" wyniosła 179 888 egz. i byłao 4,5 proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku 2006. Na drugimmiejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) -sprzedaż spadła o 7,2 proc. i wyniosła 139 042 egzemplarzy.
- Sprzedaż tygodników opinii w grudniu nie przyniosłaniespodzianki. Najsilniejsza trójka nadal zachowała kolejnośćsprzedaży egzemplarzowej tak jak w poprzednich miesiącach. Widocznywzrost sprzedaży niektórych tytułów (np Polityka, Wprost) możnatłumaczyć okresem przedświątecznym i noworocznym, w którymdominowały wydania specjalne. I to one w dużym stopniu poprawiływyniki sprzedaży - komentuje Rafał Leszczyński z CR Media.
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej izagranicznej liderem jest "Angora" (kolejny wzrost sprzedaży),wyprzedzając "Forum".
Zobacz tabelę
Średnia sprzedaż tygodnika 'Nie' wyniosła 84 577 egz., zdecydowaniewięcej niż "Gazety Polskiej" (Niezależne WydawnictwoPolskie).
Zobacz tabelę
Zobacz tabelę