Prasa2016-05-19
25

„Polityka” wyprzedziła „Newsweek”. „Wprost” sprzedaje już tylko 25 tys. egz.

W marcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Polityka”, która wyprzedziła „Newsweek”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” - na przeciwnym biegunie „Wprost”.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu 2016 roku wyniosła 135 410 egz. Było to o 6,25 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 3,41 proc. do 120 312 egz.

Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był drugi. Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu br. zmalała względem marca ub.r. o 3,80 proc. i wyniosła ona 118 682 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 71 977 egz., po spadku o 4,91 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 5,75 proc. do 56 254 egz.

Przedostatnią lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 16,03 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu br. wyniosła 21 879 egz.

Największy spadek w zestawieniu odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w marcu br. wyniósł 25 613 egz., czyli mniej o 42,63 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.

Zobacz tabelę

W marcu br. w porównaniu do lutego br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł też „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 8,17 proc. Natomiast największy spadek, wynoszący 13,34 proc., odnotował tygodnik „W Sieci”.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań
.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(25)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas