W grudniu 2012 roku już szósty miesiąc z rządu liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV, która zanotowała jednocześnie największy wzrost w rankingu. Liderująca dotąd Viva Polska spadła na ostatnią pozycję podium.
Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w grudniu 2012 roku wyniósł 0,81 proc. W stosunku do analogicznego okresu ub.r. wzrósł on aż o 109,4 proc. Stacja ta tak wysoki wynik zanotowała m.in. dlatego, iż nadaje obecnie na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował drugie miejsce.
Z czwartej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział poszedł do góry najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 172,2 proc. i wyniósł 0,51 proc. Stacja ta jednak, podobnie jak Polo TV, nadaje także naziemnie na MUX-1.
Dopiero na ostatnią lokatę podium w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w analizowanym miesiącu zmniejszył się o 35,9 proc. do 0,33 proc. – jest to jednocześnie jedyny spadek w rankingu.
Udział rozrywkowego, młodzieżowego kanału MTV Polska w grudniu ub.r. wyniósł 0,11 proc. po spadku o 39,3 proc.
Zobacz tabelę
Także i w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem został kanał Polo TV, który awansował z miejsca trzeciego. Jego udział wzrósł tutaj o 43,8 proc. do poziomu 1,35 proc. Na drugą pozycję – z miejsca czwartego – awansowała Eska TV (1,25 proc., wzrost aż o 110,8 proc. – największy w zestawieniu). Z kolei również i tutaj na ostatnie miejsce podium – z pozycji lidera – spadła Viva Polska (0,98 proc., - 20,3 proc. – największy w rankingu).
Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w grudniu 2012 roku był koncert wigilijny „Hej kolęda”, który na antenie Polo TV obejrzało aż 358 tys. widzów. Ogółem transmisje tej stacji w zestawieniu topowych programów zajęły wszystkie dziesięć pozycji.
Zobacz tabelę