Telewizja2017-06-29
7

Polo TV nokautuje konkurencję wśród kanałów muzycznych, TO!TV i Polsat Music HD z największym wzrostem

Zdecydowanie najpopularniejszym kanałem muzycznym w maju br. było Polo TV. Największy wzrost udziału zanotowało TO!TV, z kolei najwięcej straciła Eska TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział naziemnego kanału Polo TV w maju 2017 roku wyniósł 0,74 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadł on o 13,95 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Oczko niżej znalazł się kanał 4FunTV, którego średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym w zeszłym miesiącu wyniósł 0,18 proc. (wynik tego kanału względem maja ub.r. wzrósł o 12,50 proc.). Stacja ta w rankingu awansowała z miejsca czwartego.

Podium uzupełnia należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music. Jej średni udział w maju br. wyniósł 0,17 proc. (bez zmian).

Z piątej na czwartą lokatę awansowała stacja Stars.TV, której udział wyniósł 0,10 proc. (wzrost o 25 proc.).

Zdecydowanie najwięcej straciła Eska TV, która spadła z miejsca 2. na 6. Jej udział zmniejszył się o 88,68 proc. do 0,06 proc. Kanał ten jednak od 28 września ub.r. w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zastąpiony został przez rozrywkową 8TV. Od tego dnia Eska TV dostępna była w internecie, aplikacji mobilnej, a także poprzez sieci kablowe i anteny satelitarne, jednak Grupa ZPR Media 16 maja br. przywróciła tę stację na MUX-1. Tym samym 8TV zniknęła z rynku, a w miejsce nadającej u płatnych operatorów Eski TV nadawca postanowił uruchomić nowy kanał Eska TV Extra.

Największym wzrostem, wynoszącym 100 proc., pochwalić się mogły dwie stacje: TO!TV (którego średni udział wyniósł 0,04 proc., a kanał ten awansował z pozycji 12. na 11.) oraz Polsat Music HD (0,02 proc.; awans z 14. na 13. pozycję). Polsat Music HD to nowa stacja, która rozpoczęła nadawanie 26 maja 2017 roku w miejsce kończącego nadawanie Muzo.tv.

W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w maju br. również na pozycji lidera znalazło się Polo TV. Udział tego kanału, po spadku o 8,06 proc., wyniósł 1,14 proc.

Na drugiej lokacie uplasował się kanał 4FunTV (0,36 proc. udziału; wzrost o 9,09 proc.), który przed rokiem był trzeci.

Z czwartego na trzecie miejsce awansowało Disco Polo Music (0,24 proc.; w dół o 14,29 proc.).

Największym wzrostem (o 500 proc. do 0,06 proc.) pochwalić się mógł kanał Polsat Music HD, a najwięcej również i w tym ujęciu straciła Eska TV - jej wynik zmalał o 87 proc. do 0,13 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Polo TV, Eska TV, Polsat Music HD

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas