W 2013 roku liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV. Największy wzrost odnotowała Eska TV, natomiast na przeciwnym biegunie znalazła się Viva Polska, która osiągnęła najsłabszy udział w ostatnich latach.
Pierwsze dwa miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej. Udział liderującego kanału Polo TV w 2013 roku* wyniósł 0,73 proc. W porównaniu do 2012 roku wzrósł on aż o 73,81 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała Eska TV, której średni roczny udział w rynku telewizyjnym zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bo o 79,41 proc. i ostatecznie wyniósł 0,61 proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował kanał 4fun.tv. Jego udział w analizowanym okresie jednak zmalał o 16,13 proc. do poziomu 0,26 proc.
Natomiast z miejsca drugiego na czwarte spadła Viva Polska, której średni wynik wyniósł 0,24 proc., po spadku o 41,46 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. W dodatku stacja ta zanotowała najniższy roczny udział w rynku w ostatnich kilku latach.
Na siódmej pozycji znalazła się nadająca od października 2012 roku, a monitorowana od marca ub.r. stacja Stars.tv. Jej udział w badanym roku wyniósł 0,04 proc.
Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera w 2013 roku zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 14,29 proc. wyniósł 0,12 proc.
Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia 2012 roku, zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu ub.r Trzeba też dodać, że zasięg techniczny AXN Spin jest znacznie mniejszy od zasięgu MTV Polska.
Zobacz tabelę
W grupie widzów w wieku 16-49 lat liderem w 2013 roku była stacja Polo TV, która w 2012 roku zajmowała miejsce drugie. Jej udział wzrósł tutaj o 66,67 proc. do poziomu 1,05 proc. Z miejsca trzeciego na drugie awansowała Eska TV (1,02 proc. udziału, do góry o 75,86 proc. - największy wzrost w zestawieniu). Ostatnie miejsce podium należało do kanału 4fun.tv (0,46 proc., - 19,30 proc.), który rok wcześniej był jednak czwarty.
Z kolei najwięcej straciła stacja Viva Polska, która spadła z pozycji lidera na miejsce czwarte - było to 43,84 proc. do 0,41 proc. udziału.
Zobacz tabelę
*Dane przedstawione w zestawieniach obejmują okresy: od 1 stycznia do 30 grudnia 2013 roku oraz od 1 stycznia do 30 grudnia 2012 roku. Przedstawione w rankingach pomiary pokazują średnie wyniki oglądalności badanych stacji telewizyjnych w tych okresach.