Telewizja2013-08-09
10

Polo TV na czele kanałów muzycznych, zyskują iTV i MTV Polska

W lipcu br. nowym liderem oglądalności wśród stacji muzycznych zostało Polo TV, spychając na drugie miejsce stację Eska TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł kanał iTV, wzrost zanotował też kanał MTV Polska.

Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w lipcu 2013 roku wyniósł 1 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 80,7 proc. Stacja ta nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

Na drugie miejsce z pierwszego spadła Eska TV, której udział zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 80,8 proc. i ostatecznie wyniósł 0,85 proc. Stacja ta również dostępna jest naziemnie na MUX-1.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował kanał 4fun.tv. Jego udział w analizowanym okresie zmalał jednak o 17,9 proc. do poziomu 0,30 proc.

Natomiast z miejsca trzeciego na czwarte spadła Viva Polska. W zeszłym miesiącu jej wynik również wyniósł 0,30 proc., ale po spadku o 35,5 proc.

Na dziewiątej pozycji znalazła się nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w badanym miesiącu wyniósł 0,04 proc.

Z kolei największy spadek odnotowała plasująca się na ostatnim miejscu w zestawieniu stacja Kino Polska Muzyka. Jej udział zmniejszył się bowiem o 60,6 proc. do ponad 0,01 proc.

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po wzroście o 3,8 proc. wyniósł 0,17 proc.

Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to 0,02 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu br.

Zasięg techniczny AXN Spin wynosi ponadto ok. 13,9 proc. gospodarstw domowych i jest znacznie mniejszy od zasięgu MTV Polska (50,6 proc.).

Zobacz tabelę


Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat liderem w lipcu br. była stacja Eska TV, której udział wzrósł tutaj o 93,6 proc. do poziomu 2,75 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1,84 proc. udziału, do góry o 154,3 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do kanału 4fun.tv (1,03 proc., - 6,2 proc.).

Największym wzrostem w tym ujęciu (aż o 194,4 proc.) pochwalić się mógł kanał Rebel.tv. Z kolei najwięcej straciła stacja VH1 - było to 40,9 proc.

Zobacz tabelę


Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w lipcu 2013 roku był festiwal „Disco Hit Festival Kobylnica”, który na antenie Polo TV obejrzało 219 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły wszystkie miejsca.

Zobacz tabelę

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:mk

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas