Telewizja2013-04-12
11

Polo TV najpopularniejszym kanałem muzycznym, Viva Polska wypadła poza podium

W marcu br. liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV. Z kolei wśród młodych widzów na pierwsze miejsce awansowała Eska TV. Viva Polska w obu grupach spadła poza podium, notując największe spadki w rankingu.

Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w marcu 2013 roku wyniósł 0,59 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on najbardziej w zestawieniu, bowiem o 204,1 proc. Stacja ta nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował miejsce czwarte.

Z trzeciej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się o 127,9 proc. i ostatecznie wyniósł 0,47 proc. Stacja ta również dostępna jest naziemnie na MUX-1.

Natomiast z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł kanał 4fun.tv. W zeszłym miesiącu jego wynik wyniósł 0,24 proc. po spadku o 9,6 proc.

Dopiero na czwarte miejsce w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w marcu br. zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 49,4 proc. i ustabilizował się na poziomie 0,22 proc.

Na dziewiątej pozycji zadebiutowała nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,02 proc. i był wyższy od udziału nadającego dłużej kanału Kino Polska Muzyka (0,01 proc.).

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 44,8 proc. wyniósł 0,07 proc. Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to niespełna 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego AXN Spin włączony został w styczniu br.

Zobacz tabelę


Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej udział wzrósł tutaj o 91,3 proc. do poziomu 1,26 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1 proc. udziału, wzrost o 178,7 proc.). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do 4fun.tv, które rok temu było drugie (0,71 proc., - 21,6 proc.).

Dotychczas liderująca Viva Polska spadła dopiero na miejsce czwarte, notując największy spadek w rankingu wynoszący 46,4 proc. Jej średni wynik uplasował się na poziomie 0,63 proc.

Z kolei największym wzrostem średniego udziału (aż o 334,2 proc. do 0,32 proc.) pochwalić się mógł tutaj kanał ITV.

Zobacz tabelę


Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w marcu 2013 roku był program „Vipo-disco polo hity”, który na antenie Polo TV obejrzało 222 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż osiem miejsc. Pozostałe dwie lokaty przypadły programom z Eski TV.

Zobacz tabelę


Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:mk

Więcej informacji:Polo TV, kanał muzyczny

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas