Telewizja2013-01-31
20

Polsat Biznes zamiast TV Biznes. W ofercie newsy i lifestyle

Stacja TV Biznes 18 lutego br. przekształcona zostanie w Polsat Biznes. - Kanał opierać się będzie na trzech elementach: informacji, publicystyce i biznesowym lifestyle'u - mówi Henryk Sobierajski, szef Polsat Biznes. Zmiana ma poprawić wyniki stacji.

Ramówka Polsat Biznes w dni powszednie nie ulegnie wielkim zmianom względem obecnej oferty TV Biznes. Od 9.00 do 21.00 co godzinę nadawane będą „Biznes Informacje”, stacja na bieżąco śledzić będzie wydarzenia gospodarcze i relacjonować sesję na GPW. O 16.05 pojawi się nowość - „Biznesowa Rozmowa Wydarzeń”, zapowiadana w popołudniowym wydaniu dziennika Polsatu.

Także wieczorem programy nadawane będą codziennie o tej samej porze. W dni powszednie o 20.00 zobaczyć będzie można program „Top 10” podsumowujący 10 najważniejszych wydarzeń dnia w gospodarce, a o 20.30 - nowy magazyn „Ekonomiści kontra politycy”, w którym ekonomiści będą oceniać propozycje polityków. Nowością będzie też „Interwencja-bis”, natomiast w ramówce pozostają m.in. programy „Kto ma rację?” czy „Nie daj się fiskusowi”.

Newsowe i publicystyczne audycje będą nadawane ze studia Polsatu Biznes w głównej siedzibie Polsatu, które zostało odświeżone już jesienią ub.r. Kanał zyska nowa oprawę graficzną i logo, które przygotował Marcin Zdanowicz z Polsat News.

Bez zmian pozostaje ekipa prezenterska stacji, którą tworzą m.in. Wojciech Szeląg, Przemysław Talkowski, Ernest Bodziuch, Jacek Brzeski, Robert Bernatowicz, Daria Kwiecień, Agnieszka Jabłońska-Twaróg, Aleksandra Frejus oraz Marek Wójcicki. Pełniącą obowiązki redaktor naczelnej pozostaje Marta Lasocka.


Daria Kwiecień, fot. Polsat

- Będziemy też korzystać z kontentu i zasobów Polsatu News. Dysponuje on 70 korespondentami krajowymi i pięciom zagranicznymi, a także wozami satelitarnymi - poinformował Henryk Sobierajski, który kieruje jednocześnie Polsat News.

Rewolucja programowa nastąpi w weekendy, gdy na antenie kanału emitowane będą zagraniczne programy o biznesowym stylu życia. Będą one dotyczyć np. luksusu, podróży, historii marek, sławnych ludzi biznesu czy zakładania własnej firmy. Widzowie zobaczą m.in. zagraniczną wersję znanego z TV4 formatu „Dragons Den - jak zostać milionerem”, poświęcony luksusowi magazyn „Deluxe”, cykl „Explore-Wyprawy” czy serię o historii diamentów.

Lifestylowe programy mają być też nadawane wieczorami w dni powszednie. Jak przyznał wczoraj na konferencji członek zarządu Polsatu Maciej Stec, treści te będą stanowić jedną trzecią ramówki nowej stacji. Polsat liczy, że pozycje o stylu życia przyciągną do kanału widzów, którzy niekoniecznie są przedsiębiorcami. - Pokażemy, na co biznesmeni wydają pieniądze. Jest to ciekawe dla przeciętnego człowieka - tłumaczył Stec.


Wojciech Szeląg, fot. Polsat

Odświeżenie stacji to reakcja na jej słabe wyniki oglądalności, w tym fakt, że w ub.r. przestała być rentowna, o czym poinformował Stec na sierpniowej konferencji Cyfrowego Polsatu (więcej na ten temat).

- Wskaźnik EBITDA kanału oscyluje obecnie wokół zera. Będziemy zadowoleni jeśli Polsat Biznes w ciągu roku, dwóch osiągnie 0,1 proc. udziału. Wtedy będzie stale rentowny - powiedział Maciej Stec na konferencji. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w grudniu ub.r. udział TV Biznes w rynku wynosił 0,04 proc. przy zasięgu obejmującym około połowy gospodarstw domowych w Polsce (poznaj szczegóły). Konkurencyjna TVN CNBC także w grudniu ub.r. miała 0,4 proc. udziału, ale wcześniej regularnie co miesiąc notowała lepsze wyniki od biznesowej stacji Polsatu.

W najbliższych dniach Polsat Biznes zostanie zakodowany. - Stanie się tak głównie ze względu na prawa terytorialne dla programów lifestylowych - tłumaczył na konferencji Stec. Nadawca nie planuje pobierania opłat od operatorów za udostępnienie stacji (pobiera je TVN CNBC). Przychody zamierza czerpać z reklam, a także ze sponsoringu, lokowania produktów i projektów specjalnych.


Henryk Sobierajski, szef kanału Polsat Biznes

TV Biznes została założona przez Piotra Chomczyńskiego i Piotra Barełkowskiego w 2004 roku.  W 2007 roku kanał został kupiony przez Telewizję Polsat. Początkowo Polsat chciał go przekształcić stację ogólnoinformacyjno-biznesową, ale ostatecznie pozostawił profil stricte ekonomiczny. Zdecydowano o przeniesieniu całej redakcji z Poznania do Warszawy. Jesienią 2011 roku Polsat zwolnił kierownictwo stacji, oddając ją pod nadzór Henryka Sobierajskiego (więcej na ten temat). Nadawcą kanału jest cały czas spółka Media Biznes, zależna w 100 proc. od Telewizji Polsat . Na razie nie ma planów połączenia obu firm.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(20)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas