Telewizja2010-09-07
8

Polsat Cafe zanotował wzrost o 81 proc. i goni TVN Style

W sierpniu br. liderami oglądalności wśród kanałów lifestylowych niezmiennie były TVN Style i TVN Turbo. Kobiecą stację TVN-u goni jednak cały czas Polsat Cafe, sporo zyskał również Discovery Travel & Living.

Na pierwszym miejscu w rankingu znalazł się kierowany do pań kanał TVN Style z udziałem w rynku wynoszącym w sierpniu br. 0,44 proc., po wzroście o 0,2 proc. Drugą lokatę zajął męski kanał TVN Turbo z 0,39 proc. udziału (spadek o 0,3 proc.).

Trzecia była kobieca stacja Polsat Cafe, której udział poszedł do góry aż o 81,1 proc., co było największym wzrostem w zestawieniu i wyniósł w zeszłym miesiącu 0,23 proc. Spory wzrost, bo o 41,9 proc., zanotował też czwarty w rankingu kanał Discovery Travel & Living. Jego udział wyniósł 0,21 proc. Stacja ta już pod koniec czerwca br. poszerzyła zasięg o platformę Cyfrowy Polsat, ale jeszcze w lipcu notowała spadek widowni. Od października kanał ten ma stać się jeszcze bardziej lifestylowy, zmieni też nazwę na TLC.

Największy spadek zanotowała poświęcona modzie stacja Fashion, której udział zmalał o 71,4 proc. do 0,02 proc. Znacznie pogorszyły się również wyniki telewizji BBC Lifestyle (o 58,5 proc.), która na platformie Cyfrowego Polsatu przesunięta została na bardzo odległą pozycję na liście kanałów, a jej poprzednie miejsce zajął wspomniany już Discovery T&L.

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był z kolei kanał TVN Turbo, który w zeszłym miesiącu miał 0,67 proc. udziału i tutaj zanotował wzrost o 9,3 proc. Na drugim miejscu uplasowała się telewizja TVN Style (0,58 proc. udziału, wzrost o 3,9 proc.).

Trzeci był Polsat Cafe, której w tej grupie podwoił oglądalność, a jego udział ukształtował się na poziomie 0,31 proc. Co ciekawe, stacja ta w dniu 1 sierpnia br. osiągnęła wyższy udział w grupie 16-49 niż konkurencyjne TVN Style – stosunek wyniósł 0,53 proc. wobec 0,52 proc., przy zasięgu technicznym TVN Style wynoszącym 55,5 proc., a Polsat Cafe – 30,8 proc. Niewiele mniejszy wzrost od Cafe – o 95,3 proc. - zanotował zajmujący czwartą pozycję kanał Discovery Travel & Living.

W tej grupie najbardziej w dół poszła oglądalność stacji BBC Lifestyle. Jej udział spadł z 0,15 proc. do 0,06 proc., czyli o 62,6 proc.

Zobacz tabelę

Najpopularniejszym programem w TVN Style w sierpniu r. była powtórka nadawanego w TVN-ie reality-show “Kuchenne rewolucje” - to jedyna pozycja, która przekroczyła 100 tys. widzów. W TVN Turbo najchętniej oglądane były program “Raport Turbo” i serial “Okrutny świat gangów”- ich topowe emisje miały po 45 tys. oglądających.

Top 10 programów liderów rankingu - TVN Style i TVN Turbo w sierpniu br. 

Zobacz tabelę


 
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.
 

Autor:pp

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas