Telewizja2012-02-08
6

Polsat Crime wyżej niż Travel Channel, TVP Historia o 410 proc. do góry

Największy wzrost oglądalności wśród kanałów dokumentalnych w styczniu br. zanotowała stacja TVP Historia, sporo zyskał też kanał History, a debiutujący w rankingu Polsat Crime & Investigation znalazł się wyżej niż Travel Channel czy BBC Knowledge.

Liderujący zestawieniu Discovery Channel w styczniu br. zanotował spadek względem stycznia ub.r. o 3,1 proc., osiągając udział na poziomie 0,64 proc. Drugie miejsce należało do National Geographic Channel. Stacja w porównaniu z rokiem ubiegłym poprawiła swój wynik o 105,5 proc., co zaowocowało udziałem wynoszącym 0,6 proc. Trzecią lokatę zajął Discovery Science, którego udział zmalał o 2,1 proc., osiągając wartość 0,28 proc.

Największy wzrost w rankingu zanotował kolejny raz kanał TVP Historia. Zajmująca 10. miejsce (rok temu 12.) publiczna stacja zyskała aż 409,7 proc. i jej udział wyniósł 0,16 proc. Sporo (167,6 proc.) zyskał również kanał History, który w grudniu br. pojawił się w Cyfrowym Polsacie. Awansował on z pozycji 11. na 9. i przeskoczył m.in. Planete+ i wspomnianą TVP Historię.

Na miejscu 11. znalazł się debiutujący w badaniach oglądalności kanał Polsat Crime & Investigation Network, włączony w listopadzie ub.r. do całej oferty Cyfrowego Polsatu. Zanotował on udział na poziomie 0,13 proc. plasując się wyżej niż nadające od dawna stacje Travel Channel i BBC Knowledge. Ta ostatnia telewizja zanotowała jednak największy spadek w zestawieniu, wynoszący 36,9 proc.

Zobacz tabelę


Identycznie wygląda podium w przypadku grupy wiekowej 16-49, liderem był kanał Discovery (0,93 proc. udziału, spadek o 7,9 proc.), drugie miejsce zajął National Geographic (0,84 proc., - 125,6 proc.) , a trzeci był Discovery Science (0,39 proc., - 12,7 proc.). W tym targecie najwięcej zyskał też kanał TVP Historia, ale liderem spadku była stacja Animal Planet. 

Zobacz tabelę


Największą widownią wśród programów ze stacji dokumentalnych w styczniu br. miał film “Apokalipsa: II wojna światowa” pokazany w kanale National Geographic Channel. Obejrzało go 270 tys. osób. Ogółem stacja ta umieściła sześć pozycji w zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych programów w kanałach dokumentalnych. 

Zobacz tabelę


Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:pp

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas