W 2010 roku liderem wpływów reklamowych jest telewizja TVN, która zarobiła już 1 756 mln złotych. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Polkomtel i Danone.
Wpływy z reklam TVN w okresie styczeń - sierpień 2010 r. wyniosły 1 756 mln zł i były o 8,1 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1 754 mln zł (o 18,4 proc. więcej niż w 2009 roku).
Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 1 335 mln zł, czyli o 30,6 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 32,7 proc. do poziomu 874 mln zł.
Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 400 mln zł i były o 65,5 proc. wyższe niż rok temu.
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Unilever utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w 2010 r. firmy Unilever, Polkomtel i Danone.