Mecz Polska - Francja, rozegrany w ramach finału Mistrzostw Europyw siatkówce mężczyzn, na dwóch antenach Polsatu zobaczyło 6,7 mlnwidzów. Wpływy reklamowe przy spotkaniach Polaków w trakcie całychmistrzostw wyniosły ponad 10 mln złotych.
Finał siatkarskich Mistrzostw Europy na antenie głównegoPolsatu śledziło 5,66 mln widzów (34 proc. udziału wgrupie 4+ oraz 40 proc. w grupie 16-49 proc.) - wynika z danychAGB Nielsen Media Research dlaWirtualnemedia.pl. Był to najpopularniejszy meczrozgrywek na tej antenie. Większą popularnością cieszyła sięjedynie dekoracja polskiej kadry - zobaczyło ją 5,86 mln osób.
Półfinał rozegrany z Bułgarią miał widownię na poziomie 2,28 mlnwidzów ( 27 proc. udziału w grupie 4+ oraz aż 33,5 proc. udziału wgrupie 16-49 ). Najmniejszym zainteresowaniem cieszył się pierwszymecz z Francją, otwierający mistrzostwa dla Polaków (1,33 mlnwidzów i 17,07 proc. udziału).
Zobacz tabelę
Wpływy reklamowe przy spotkaniach Polaków wyniosły 10,5mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów według AGBNielsen Media Research). Ponad 63 proc. widzów spotkań w Polsaciestanowili mężczyźni.
Zobacz tabelęFinałowe starcie Polaków z Francją miało także rekordowąwidownię w Polsacie Sport. Transmisję śledziło tam 1,03mln widzów (6,22 proc. udziału w 4+ i 6,33 proc. udziału w 16-49).Ponad pół miliona widzów miało spotkanie ze Słowacją (6,26 i 7,46proc. udziału odpowiednio w grupach 4+ oraz 16-49).
Zobacz tabelę
Wśród spotkań bez udziału Polaków największą widownię zgromadziłmecz Rosja- Francja, nadany w Polsacie Sport 12 września. Śledziłogo 637 tys. widzów. TOP 10 zamyka mecz Francja - Turcja z liczbą160 tys. widzów.