Telewizja2014-12-24
12

Polsat jesienią liderem w grupie wszystkich widzów. TVN dominował w 16-49

Przez większość jesiennego sezonu Polsat był liderem pod względem tygodniowych udziałów w oglądalności. Z kolei w grupie komercyjnej jesienią dominowała telewizja TVN - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl opartego na analizie Lowe Media.

W okresie od 1 września do 7 grudnia br. Polsat zajmował pierwsze miejsce pod względem udziału w rynku w grupie 4+ przez siedem z 14 tygodni, w tym w pierwszych siedmiu dniach  jesiennej ramówki, gdy jego średni udział wyniósł 12,7 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych nam przez dom mediowy Lowe Media.

Najwyższy wynik (13,83 proc.) odnotował on w tygodniu od 15 do 21 września br. Polsat liderem rynku był też w okresach od 6 do 26 października, od 10 do 16 listopada oraz od 1 do 7 grudnia. Najsłabszy wynik odnotował w tygodniu od 24 do 30 listopada, gdy zajął trzecie miejsce z udziałem na poziomie 11,46 proc.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/tvp1-przez-co-najmniej-5-minut-dziennie-oglada-13-6-mln-widzow-tvn-12-8-mln ##

Przez sześć tygodni na czele rynku telewizyjnego był TVN. Najwyższy udział (13,52 proc.) zanotował on w tygodniu od 29 września do 5 października br. Poza tym palmę pierwszeństwa kanał ten dzierżył w okresach od 8 do 14 września, od 22 września do 5 października, od 27 października do 9 listopada oraz w tygodniu od 24 do 30 listopada.

Najgorzej TVN wypadł w tygodniu od 1 do 7 grudnia, gdy jego wynik spadł do 11,42 proc., co dało mu trzecie miejsce. Wówczas jednak stacja zakończyła już emisję zdecydowanej większości premierowych programów i seriali.

Wyniki TVP1 i TVP2 znacząco odbiegały od udziałów ich komercyjnych konkurentów. Jedynce udało się zostać liderem rynku pod koniec sezonu - w tygodniu od 17 do 23 listopada, gdy jej udział wyniósł 13,19 proc. Był to najlepszy wynik tej stacji w całym sezonie. Dwójka nie liderowała w żadnym tygodniu i nie udało jej się osiągnąć lepszego tygodniowego wyniku niż 9,84 proc. (miało to miejsce w okresie od 24 do 30 listopada).

W grupie komercyjnej przez większość sezonu liderem była telewizja TVN, która zajmowała pierwsze miejsce aż przez dziewięć tygodni, najlepszy wynik osiągając w okresie od 29 września do 5 października. Wówczas jej udział w rynku wyniósł 15,21 proc. Najsłabiej TVN wypadł w pierwszym tygodniu grudnia, ale z wynikiem 12,75 proc. i tak zajął drugie miejsce.

Polsat na czele rynku w grupie 16-49 był przez pięć tygodni, notując najwyższy udział na poziomie 15,27 proc. w tygodniu 15-21 września. Wówczas stacja pokazała m.in. finał Mistrzostw Świata w siatkówce mężczyzn. Najgorzej Polsat poradził sobie w drugim tygodniu jesiennej ramówki, gdy jego udział wyniósł 12,84 proc. (był wówczas wiceliderem).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/tvp2-zdominowala-top-100-programow-jesienia-na-czele-mundial-raport ##

Polsat i TVN notowały jesienią niemal dwa razy wyższe udziały od łącznych wyników TVP1 i TVP2. Publiczne stacje zamiennie plasowały się albo na trzecim albo na czwartym miejscu. Najlepszy wynik (9,67 proc.) Jedynka odnotowała w tygodniu 17-23 listopada i była wówczas trzecia. Z kolei Dwójce udało się osiągnąć najwyższy udział (8,06 proc.) w pierwszym tygodniu grudnia (dało jej to jednak czwartą pozycję).

Autor:pp

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas