Chociaż minęło już cztery dni od wyborów parlamentarnych, to Telewizja Polsat nadal nie przywróciła na swój kanał na YouTube ani do serwisu streamingowego Polsat Box Go odcinków emitowanej od września w Polsacie trzeciej serii programu „Kabaret na żywo. Młodzi i Moralni”.
O zdjęciu tych odcinków z Polsat Box Go i kanałów na YouTube zrobiło się głośno w zeszłym tygodniu. - Zdajemy sobie sprawę, że zostały ściągnięte wszystkie materiały o „Młodych i Moralnych” z Facebooka, YouTuba i platformy Polsatu. Jaki jest powód decyzji, nie wiemy. Również nie został puszczony nasz trzeci skecz, który był nagrywany na czwartkowym nagraniu - przekazali artyści Kabaret Młodych Panów, współtworzący cykl „Kabaret na żywo”.
Nieoficjalnie wiadomo, że w odcinku pokazanym w niedzielę 8 października br. nie znalazł się skecz mocno krytyczny wobec władzy PiS. Zagrano go wcześniej na próbie, nie wzbudził wtedy zastrzeżeń u realizatorów.
Polsat usunął materiały, bo trwała kampania wyborcza
Dlaczego Polsat zdjął odcinki najnowszej serii? - Nasza decyzja jest związana z tym, że nie chcemy, żeby nasze programy były wykorzystywane przez jakikolwiek podmiot sporu politycznego w toczącej się obecnie kampanii wyborczej. Nasze programy były, a nie powinny być wykorzystywane w trwającej kampanii – mówił nam w zeszłym tygodniu Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Telewizji Polsat.
Mimo że kampania się zakończyła, odcinki i materiały z obecnego sezonu “Kabaretu na żywo” nie wróciły do internetu. W Polsat Box Go dostępne są bez zmian tylko poprzedni sezony programu. Polsat nie odpowiedział nam wczoraj na ich pytanie, czy i kiedy je przywróci.
Pierwsze trzy odcinki nowego sezonu „Kabaretu na żywo. Młodych i Moralnych” oglądało średnio 1,22 mln osób, co przełożyło się na 9,50 proc. udziału stacji w rynku wśród wszystkich widzów, 8,90 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,76 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
We wrześniu br. Polsat Box Go odwiedziło 2,26 mln internautów, spędzając średnio po 2 godziny, 3 minuty i 36 sekund (dane z badania Medianapel). Natomiast kanał youtube’owy Polsat ma 1,3 mln subskrybentów, a zamieszczone tam 8,4 tys. materiałów zanotowało łącznie 1,8 mld odtworzeń.