Amerykański serial "Kości" emitowany w Polsacie od początku lutegobr. podnosi widownię kanału w niedzielne wieczory i sprawia, żePolsatowi udaje się w czasie emisji produkcji pokonywać głównychkonkurentów.
Średnia widownia trzech do tej pory pokazanych odcinkówpierwszego sezonu "Kości" wyniosła 3,24 mln osób, a udziałyprodukcji w rynku ukształtowały się na poziomie 28,56 proc. -wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl.
Zobacz tabelę
Pozwoliło to Polsatowi pokonać konkurencyjne kanały. TVP 1 miała wpaśmie emisji "Kości" 2,35 mln widzów (nadawała wtedy filmy), TVN -1,78 mln (też filmy), a TVP 2 - 1,07 mln (głównie "Raportspecjalny"). Rok temu w niedziele między 22.00 a 23.00 Polsatoglądało średnio 2,04 mln osób, a udziały stacji wynosiły 17,51proc.
Zobacz tabelę
"Kości" w Polsacie oglądają głównie kobiety, widzowie międzytrzydziestką a sześćdziesiątką oraz mieszkańcy średnich i dużychmiast.
Zobacz tabelę
"Kości" to serial kryminalny, zabarwiony mrocznym humorem, któryopowiada o grupie naukowców współpracujących z FBI przyrozwiązywaniu skomplikowanych przypadków morderstw. Zainspirowanyzostał bestsellerowymi powieściami pisarki i kryminolog-antropolog,Kathy Reichs. Wcześniej produkcję nadawała na swojej antenie goCzwórka.