Telewizja2014-10-02
2

Polsat liderem naziemnej telewizji cyfrowej. TVP Info z ponad dwukrotnie wyższym udziałem

We wrześniu br. wśród widzów w naziemnej telewizji cyfrowej na pozycję lidera oglądalności awansował Polsat, który wyprzedził TVP1. Największy spadek zanotował Polsat Sport News, z kolei najwięcej zyskało TVP Info.

Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową we wrześniu 2014 roku pierwsze miejsce zajął Polsat, który w analogicznym okresie ub.r. był drugi - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do września 2013 roku zmniejszył się jednak o 2,86 proc. i wyniósł 15,60 proc.

Z kolei na drugie miejsca spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 13,64 proc., po spadku w skali roku wynoszącym aż 20,56 proc. Jednocześnie był to najwyższy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”.

Ostatnią pozycję podium zajął TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 2,89 proc. i wyniósł 12,12 proc. Z kolei czwartą lokatę zajęła TVP2, której udział zmalał o 15,56 proc. do 12,05 proc.

Tuż za tzw. „wielką czwórką” uplasowała się stacja TV Puls, która we wrześniu br. miała 5,43 proc. udziału (rok wcześniej było to 6,27 proc.).

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 106,91 proc., pochwalić się mogła stacja TVP Info, która awansowała z pozycji 13. na 12. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,09 proc.

Z kolei najwięcej stracił Polsat Sport News, który spadł z miejsca 16. na 20. Kanał ten zanotował bowiem spadek wynoszący 26,83 proc. do 0,90 proc. udziału.

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 we wrześniu 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T także znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,59 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 1,18 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział wzrósł o 8,75 proc. do 14,17 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP2. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 9,25 proc., po spadku w skali roku o 25,16 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP1 (8,51 proc.; w dół o 22,78 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała spadek o 17,31 proc. do 6,83 proc.

Również i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogła newsowa stacja TVP Info, której udział poszedł do góry o 92,92 proc. do 2,18 proc. Z kolei największy spadek (o 38,46 proc. do 0,64 proc.) odnotował Polsat Sport News.

Zobacz tabelę


Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas