W lipcu 2008 roku największe wpływy z reklam wśród stacjitelewizyjnych miał Polsat. Na drugim miejscu znalazła się TVN, adalej - TVP 1 i TVP 2, które jako jedyne stacje ze ścisłej czołówkizarobiły mniej niż rok temu. Kanałom tematycznym przewodzi VivaPolska.
Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w lipcu 2008 roku wyniosły121,9 mln zł i były o 23,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresiezeszłego roku - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnych cenników,nie obejmują rabatów).
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się stacja TVN, którazanotowała przychody reklamowe na poziomie 109,9 mln zł (o 7,9proc. więcej niż w lipcu 2007 roku).
Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 66,6 mln zł,czyli o 31 proc. niższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 -czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam do poziomu37,9 mln zł (-30,6 proc.).
Piątą lokatę zajęła stacja Viva Polska z kwotą 14,9 mln zł.Stacja ta zyskała 54,3 proc. w porównaniu do lipca 2007 roku ipodobnie jak w lipcu 2007 była liderem wśród stacjitematycznych.
Największy wzrost w zestawieniu zanotował znajdujący się namiejscu 17. Hallmark, którego wpływy zwiększyły się o 166,6 proc.do 4,9 mln. Najwięcej straciła natomiast zamykająca dwudziestkęstacja Tele5, której przychody reklamowe spadły o 66,2 proc. do 3,9mln zł.
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Procter and Gamble Operations Polska, L'oreal Polska i PTKCentertel to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę wtelewizji w lipcu 2008 roku.
Zobacz tabelę