Telewizja2016-05-31
3

Polsat liderem, TVP1 z największym spadkiem w czołówce. Top 100 kanałów w Polsce

Najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym w kwietniu br. był Polsat. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwszym miejscu umocnił się TVN. Ranking top 143 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

 

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2016 roku pierwsze miejsce należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2015 roku spadł o 5,53 proc. i wyniósł 11,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję (z trzeciej) awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,61 proc. do 11,33 proc.

Z kolei na ostatnią lokatę podium spadła TVP1. Jej wynik w porównaniu do kwietnia 2015 roku zmalał o 16,91 proc. do 10,07 proc. W dodatku była to największa strata w czołowej dziesiątce rankingu.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,99 proc. udziału; w dół o 0,33 proc.).

Czołową piątkę zestawienia zamyka TVN24 (po awansie z dziewiątej lokaty), którego udział wyniósł 3,74 proc., po wzroście o 30,31 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

13. miejsce zajęła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowych. Jej udział zwiększył się o 9,92 proc. do 1,44 proc.

Na czele stacji dokumentalnych znalazł się Fokus TV (do góry o 33,33 proc. do 0,84 proc.), dziecięcych - Nickelodeon (- 6,02 proc. do 0,78 proc.), muzycznych - Polo TV (- 6,10 proc. do 0,77 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 1,49 proc. do 0,68 proc.), a sportowych - Polsat Sport (+ 18 proc. do 0,59 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera umocnił się TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,90 proc., po wzroście o 8,85 proc. Drugie miejsce należało do Polsatu. Jego wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 4,73 proc. do 13,48 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,55 proc udziału; jednak w dół o 5,74 proc.).

Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1, która również i w tym ujęciu zanotowała najsłabszy wynik w historii (6,16 proc., spadek o 24,32 proc. - największy w zestawieniu top 10). Ponadto przewaga Jedynki nad piątą w rankingu stacją TV Puls wyniosła tylko 2,25 pkt. proc. (kanał ten w kwietniu br. miał 3,91 proc. udziału).

Sumaryczny udział Jedynki i Dwójki w tej grupie wiekowej wyniósł 13,71 proc., czyli był niższy niż udział samego TVN.

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 3,73 proc. do 2,32 proc.). Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowych zajęły TVP Seriale (+ 16,67 proc. do 1,68 proc.), muzycznych - Polo TV (- 2,33 proc. do 1,26 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 64,52 proc. do 1,02 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 4,30 proc. do 0,89 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 11,94 proc. do 0,75 proc.), a sportowych - Polsat Sport News (- 5,13 proc. do 0,37 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas