Telewizja2017-08-08
11

Polsat liderem, udany tydzień TVP Sport. „Fakty”, „Wiadomości” i „Teleexpress” hitami

W minionym tygodniu największą widownię zgromadziły dzienniki telewizyjne: „Fakty”, „Wiadomości” i „Teleexpress”. Wśród stacji liderem był Polsat, a duży wzrost zanotował kanał TVP Sport - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 31 lipca do 6 sierpnia 2017 roku, zgromadziły „Fakty”, pokazane 6 sierpnia w TVN. Dziennik tego dnia miał średnio 2,41 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 23,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęły konkurencyjne „Wiadomości” TVP1, które tego samego dnia obejrzało 2,16 mln widzów (18,45 proc. udziału).

Podium uzupełnia inny serwis informacyjny Jedynki - „Teleexpress”. 1 sierpnia dziennik ten miał 2,12 mln widzów (26,47 proc. udziału).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/tvp-bedzie-emitowac-wiadomosci-teleexpress-i-panorame-w-tvp-info-jacek-kurski-krosowanie-niektorych-pasm ##

Oczko niżej znalazła się „Sprawa dla reportera”. Program Elżbiety Jaworowicz w zeszły czwartek na antenie TVP1 śledziło średnio 2,03 mln widzów (16,12 proc. udziału).

Piąta była „Familiada”. Niedzielny odcinek teleturnieju TVP2 zgromadził 1,98 mln widzów, co dało stacji 21,97 proc. udziału.

Czwartym najchętniej oglądanym programem informacyjnym w ubiegłym tygodniu były „Wydarzenia” Polsatu, które 6 sierpnia br. miały 1,77 mln oglądających (17,48 proc. udziału). Była to dziesiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności były „Fakty”, które w TVN oglądało średnio 841 tys. osób, co dało stacji 22,80 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Kuchenne rewolucje” (782 tys. widzów; 17,36 proc. udziału), a podium uzupełnia „Projekt Lady” (718 tys. widzów; 15,63 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,63 pkt. proc. do 9,83 proc.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,75 proc., po spadku o 0,27 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 8,40 proc. (do góry o 0,43 pkt. proc.).

Oczko niżej znalazła się TVP2, której średni udział wyniósł 5,60 proc. (- 0,22 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 33,27 proc. do 32,58 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia newsowy kanał TVN24. Jego średni udział wyniósł 4,72 proc. (- 0,86 pkt. proc.).

Ogromnym wzrostem udziału, wynoszącym 1,32 proc. do 1,87 proc., pochwalić się mógł TVP Sport. Stacja ta w zeszłym tygodniu m.in. szeroko relacjonowała 74. Tour de Pologne.

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też był Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,82 pkt. proc. do 11,05 proc.

Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 10,79 proc., po spadku udziału wynoszącym 0,14 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (do góry o 0,45 pkt. proc. do 5,26 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 0,12 pkt. proc. 4,95 proc.).

Zobacz tabelę

Również wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,89 pkt. proc. do 10,92 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas