Telewizja2015-10-02
5

Polsat liderem w telewizji naziemnej, coraz mniej widzów Eska TV

Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w zeszłym miesiącu był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat Sport News, a najwięcej straciła Eska TV.

We wrześniu 2015 roku pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową zajął Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do września 2014 roku zmniejszył się o 2,56 proc. i wyniósł 15,20 proc.



Drugie miejsce należało do TVP1, która zanotowała udział na poziomie 14,58 proc., po wzroście w skali roku o 6,89 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,63 proc. i wyniósł 11,01 proc. Z kolei czwartą lokatę zajął TVN, której udział zmalał o 11,06 proc. do 10,78 proc.

Pierwszą piątkę zamyka TVP Info, które przed rokiem było szóste - udział tego kanału zwiększył się o 22,59 proc. do 6,24 proc.

Oczko niżej uplasowała się stacja TV4, która w zeszłym miesiącu miała 4,77 proc. udziału, po wzroście o 31,77 proc. Stacja ta awansowała z miejsca dziewiątego.

Zaś z piątego na siódme miejsce stacja TV Puls, która we wrześniu br. miała 4,6 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,43 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 38,89 proc., pochwalić się mógł Polsat Sport News, który w rankingu awansował z 22. na 20. miejsce. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,25 proc.

Z kolei najwięcej straciła Eska TV - było to 33,98 proc. do 0,68 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 19. na 22. - przedostatnie.

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 we wrześniu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T również znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,49 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 0,57 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 8,96 proc. do 12,90 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP2. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 8,96 proc., po spadku w skali roku o 3,14 proc.

Na czwartej lokacie sklasyfikowana została TVP1 (8,49 proc.; w dół o 0,24 proc.).

Pierwszą piątkę rankingu uzupełnia TV Puls, której udział zmalał o 10,25 proc. do 6,13 proc. Dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która przed rokiem była ósma (4,81 proc. udziału; do góry o 10,07 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem również pochwalić się mógł Polsat Sport News, którego udział poszedł do góry o 71,88 proc. do 1,10 proc. Zaś najwięcej straciła Eska TV - było to 38,10 proc. do 1,17 proc. udziału.

Zobacz tabelę

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas