Reklama2014-04-22
8

Polsat liderem wpływów reklamowych w I kwartale. TVN z dużym spadkiem

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną w najpopularniejszych stacjach w I kwartale br. były o 7,3 proc. niższe niż rok wcześniej. Kanałem, który zanotował największe wpływy z reklam, był Polsat. Najwięcej stracił zaś TVN.

W I kwartale br. cennikowe przychody reklamowe Polsatu wyniosły 668 mln zł i były o 3,39 proc. niższe niż rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Polsatowi udało się jednak awansować z pozycji drugiej na pierwszą, bo zajmujący w ub.r. miejsce lidera TVN zanotował największy w top 10 spadek. Jego wpływy zmalały aż o 28,4 proc. i wyniosły ostatecznie 594 mln zł. Kanał ten spadł na miejsce drugie.

Najmniej wśród tzw. „wielkiej czwórki” straciła TVP1, której cennikowe wpływy zmalały o 0,48 proc. i wyniosły 419 mln zł, co pozwoliło publicznemu kanałowi na utrzymanie się na ostatnim miejscu podium. Czwarta lokata należała do TVP2 z wynikiem 348 mln zł i spadkiem o 2,4 proc.

Piąte miejsce zajął kanał informacyjny TVN24. Jego wpływy poszły do góry o 32,9 proc. i wyniosły 101 mln zł. Jednak zdecydowanie największy wzrost w zestawieniu zanotowała będąca na ósmej inna stacja Grupy TVN - naziemna telewizja TVN7. W I kwartale br. reklamy przyniosły jej na papierze 88,6 mln zł, aż o 43,59 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wzrosty w pierwszej dziesiątce odnotowały jeszcze Discovery Channel (o 5,77 proc.), TV4 (o 6,69 proc.) i TV Puls (o 14,27 proc.), natomiast spadek poza kanałami z tzw. „wielkiej czwórki” dotyczył też AXN (- 6,7 proc.).

Łącznie cennikowe wydatki na reklamę w 10 czołowych kanałach w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosły 2,569 mld zł, czyli o 7,33 proc. mniej niż w I kwartale ub.r.

>>> TVP1 liderem oglądalności w I kwartale, zyskała tylko TV Puls

Zobacz tabelę

 


 

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas