Telewizja2015-09-04
8

Polsat na czele oglądalności w telewizji naziemnej. Fokus TV o 40 proc. w górę, TV Puls przed TVP2 w 16-49

Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w zeszłym miesiącu był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Fokus TV, a najwięcej straciła TVP Polonia.

W sierpniu 2015 roku pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową zajął Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do sierpnia 2014 roku zmniejszył się o 3,34 proc. i wyniósł 13,87 proc.

Drugie miejsce należało do TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,85 proc., po wzroście w skali roku o 1,66 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,29 proc. i wyniósł 10,27 proc. Z kolei czwartą lokatę zajęła TVP2, której udział zmalał o 4,34 proc. do 8,37 proc.

Pierwszą piątkę zamyka TVP Info - udział tego kanału zwiększył się o 8,35 proc. do 7,66 proc.

Oczko niżej uplasowała się stacja TV Puls, która w sierpniu br. miała 5,25 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,26 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 40,50 proc., pochwalić się mógł Fokus TV, który w rankingu awansował z 21. na 16. miejsce. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,70 proc.

Z kolei najwięcej straciła TVP Polonia - było to 40,67 proc. do 0,89 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 18. na 22. - przedostatnie.

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 w sierpniu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T również znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 15,94 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 0,19 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 10,32 proc. do 12,19 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 7,86 proc., po spadku w skali roku o 5,64 proc.

Na czwartej lokacie sklasyfikowana została stacja TV Puls, która awansowała z miejsca piątego (6,96 proc.; do góry o 4,66 proc.). Zaś na piątą pozycję w tym rankingu spadła TVP2, której udział zmalał o 8,50 proc. do 6,89 proc.

W tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mógł kanał TV6, którego udział poszedł do góry o 36,81 proc. do 4,20 proc. Zaś najwięcej straciła TVP Polonia - było to 54,55 proc. do 0,70 proc. udziału.

Zobacz tabelę

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas