Telewizja2021-08-31
23

Kanały Telewizji Polsat na stałe z nowymi oprawami antenowymi (wideo)

W poniedziałek 24 kanały Telewizji Polsat na stałe wprowadziły nowe oprawy antenowe, zgodne z wdrażaną właśnie nową identyfikacją wizualną Grupy Polsat Plus.

Nowe logotypy stacji Telewizji Polsat składają się z motywu fal w kole i nazw poszczególnych kanałów.

- Przez cały sierpień oswajaliśmy naszych widzów z nowymi logotypami kanałów Polsatu pokazując transformację starego znaku w nowy oraz bawiąc się wzorem z promieniami słońca. Od dzisiaj na wymienionych antenach posługujemy się już tylko nową identyfikacją wizualną. Zależało nam na spektakularnym efekcie zmiany, stąd pomysł na wprowadzenie nowych opraw jednego dnia - mówi Katarzyna Wyszomirska-Wierczewska, członek zarządu Telewizji Polsat oraz szefowa komunikacji marketingowej Grupy Polsat Plus.

Przez ostatni miesiąc w stacjach prezentowano już plansze i grafiki ekranowe zapowiadające zmianę logo kanału, przy czym utrzymywana była jeszcze poprzednie oprawy antenowe.

 

Kanały Polsatu mają nowe loga i oprawy antenowe

Teraz to się zmienia: w poniedziałek 30 sierpnia nowa identyfikacja wizualna pojawiła się we wszystkich elementach oprawy kanałów telewizji Polsat, m.in. na planszach zapowiadających różne treści. W Polsat News zmieniły się również w pozostałe grafiki, m.in. wygląd "paska" informacyjnego u dołu ekrany.

Koncepcja kreatywna oparta została na animacji promieni słońca, które są wspólnym elementem nowych logotypów stacji. Promienie układają się w określony wzór, identyczny dla wszystkich stacji, ale w dedykowanej do danego kanału kolorystyce. Nadawca podkreśla, że dzięki czemu kanały otrzymały nową spójną identyfikacje wizualną, zachowując swoją tożsamość.

Od 30 sierpnia nowe oprawy antenowe mają Polsat główny, Polsat News, Polsat News 2, Super Polsat, Polsat Play, Polsat Cafe, Polsat Games, Polsat Rodzina, Polsat Doku, Polsat Film, Polsat Film 2, Polsat Seriale, Polsat 1, Polsat 2 oraz wszystkie kanały sportowe: Polsat Sport, Polsat Sport News, Polsat Sport Extra, Polsat Sport Fight, Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz 4 kanały sportowe PPV.

Już wcześniej nowe logotypy wprowadzono na stałe w czołowych serwisach internetowych Telewizji Polsat, m.in. Polsat.pl, Polsatnews.pl i Polsatsport.pl.

Nie zmieniają się natomiast oprawy "Wydarzeń" i prognozy pogody, w ich czołówkach nadal jest charakterystyczna strzałka.

 

Ogłoszony miesiąc temu rebranding w segmencie telewizyjnym Grupy Polsat Plus obejmuje wszystkie stacje oparte tylko na marce Polsat: Polsat,: Polsat News, Super Polsat, Polsat Play, Polsat Cafe, Polsat Games, Polsat Rodzina, Polsat Doku, Polsat Film, Polsat Seriale, Polsat 1 oraz Polsat 2, a także wszystkie kanały sportowe, czyli Polsat Sport, Polsat Sport News, Polsat Sport Extra, Polsat Sport Fight, Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2.

 

Rebranding nie dotyczy natomiast na razie stacji TV4, TV6, Fokus TV, Nowej TV, Polsat Music, Crime+Investigation Polsat, Polsat Viasat History, Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat Nature, Eska TV, Disco Polo Music, Polo TV, Vox Music TV i TV Okazje.

Nowe oprawy zostały przygotowane przez niemiecką agencje kreatywną Luxlotusliner przy ogromnym udziale zespołu autopromocji Telewizji Polsat. Ścieżkę dźwiękową skomponowało studio muzyczne Novaspot. Luxlotusliner pracuje z największymi stacjami telewizyjnymi na świecie, a na swoim koncie ma wiele nagród. Agencja zrealizowała również dotychczasowe oprawy Polsatu oraz kanałów tematycznych.

Zmiany logo Polsatu i Plusa, Polsat Box zamiast Cyfrowego Polsatu

Nową identyfikację ma też sieć telekomunikacyjna Plus, natomiast platforma Cyfrowy Polsat zmieniła nazwę na Polsat Box. Z kolei platforma internetowa Ipla została podzielona na dwie usługi. Od połowy sierpnia działa już Polsat Go z bezpłatnymi treściami, natomiast z początkiem września ruszy subskrypcyjna platforma Polsat Box Go.

Rebrandingi były przygotowywane przez Grupę Polsat Plus od dwóch lat we współpracy z firmami doradczymi Lippincott, Wolff Olins i Straightline. Ostatecznie po analizach i pogłębionych badaniach marketingowych wybrano kierunek strategiczny zaproponowany przez Straightline.

Zmianom towarzyszy temu kampania reklamowa pod hasłem „Ty rządzisz. Wybierz swoje wszystko”, w której występują gwiazdy Telewizji Polsat, Wojciech Mecwaldowski (to nowy bohater reklam Plusa) i promujący Polsat Box Jacek Braciak.

Grupa Polsat Plus w drugim kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 10,4 proc. do 3,16 mld zł, a jej zysk netto zwiększył się z 290,7 do 541,7 mln zł. W całym pierwszym półroczu 2021 roku miała 6,1 mld zł przychodów i 932,1 mln zł zysku netto. Abonent za usługi firmy miesięcznie płaci średnio już 91,4 zł, a klient prepaidowy - 22 zł.

Sam segment mediowy Grupy Polsat Plus, od połowy ub.r. obejmujący też Grupę Interia kupioną od Bauer Media, w drugim kwartale br. osiągnął wzrost przychodów rok do roku o 38 proc. do 570 mln zł i 189 mln zł zysku EBITDA. Telewizja Polsat z reklam i sponsoringu zarobiła 55,2 proc. więcej niż przed rokiem.

Autor:tw

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas