Telewizja2018-10-25
37

Bez zmian oglądalność Polsat News po starcie nowej ramówki. ”Liczę, że zaczniemy się piąć do góry”

Dorota Gawryluk, fot. polsatDorota Gawryluk, fot. polsat

Polsat News po wprowadzeniu nowej ramówki ogląda średnio 64,4 tys. osób. Są to porównywalne wyniki względem analogicznego okresu rok wcześniej oraz okresu poprzedzającego. - Mamy bardzo dobrą pozycję wyjściową do tego, aby wzmacniać swoją pozycję rynkową przyciągając do siebie nowych widzów - mówi Wirtualnemedia.pl Dorota Gawryluk, dyrektor pionu informacji i publicystyki w Telewizji Polsat.

W poniedziałek, 1 października br. wystartowała nowa ramówka Polsatu News, w której znalazło się aż 9 nowych programów. Zmianie uległ także wygląd studia Polsat News. Na wizji zadebiutowali również Joanna Racewicz i Bogdan Rymanowski.

Średnia widownia Polsatu News w okresie od 1 do 23 października 2018 roku wyniosła 64,4 tys. osób. Przełożyło się to na 1,06 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 1,03 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 0,96 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Takie same wyniki jak rok wcześniej

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej oraz okresu poprzedzającego wyniki oglądalności newsowej stacji Telewizji Polsat niemal się nie zmieniły. Od 1 do 23 października 2017 r. Polsat News oglądało również 64,4 tys. osób, co przełożyło się na 1,04 proc. udziału w 4+. W okresie od 8 do 30 września br. było to odpowiednio 62,6 tys. osób i 1,03 proc. udziału.

- Jestem zadowolona z tych wyników na tym etapie. W ostatnim czasie w Polsacie News doszło do wielu zmian ramówkowych, do których widz musi się przyzwyczaić. Musimy poinformować naszych odbiorców w których pasmach mogą oni oglądać dane programy telewizyjne. Budowa lojalności widza to bardzo długa droga, trwająca wręcz latami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Gawryluk, dyrektor pionu informacji i publicystyki w Telewizji Polsat. - W długofalowej perspektywie liczę na wyraźny wzrost oglądalności Polsatu News. Bardzo się cieszę, że mamy stabilnego widza, który nie odszedł od nas po przekształceniu ramówki. Oznacza to, ze mamy bardzo dobrą pozycję wyjściową do tego, aby wzmacniać swoją pozycję rynkową przyciągając do siebie nowych widzów - dodaje.

Z analizy oglądalności dzień po dniu wynika, że najlepsze wyniki Polsat News miał w niedzielę, 21 października br., kiedy stację śledziło średnio 121,4 tys. osób, co przełożyło się na 1,55 proc. udziału (w tym dniu odbywały się wybory samorządowe). Dobre wyniki stacja osiągnęła również dzień później (odpowiednio 86,9 tys. osób i 1,41 proc. udziału) oraz 1 października, czyli w pierwszym dniu w którym nastąpiły radykalne zmiany na antenie (85,2 tys. osób i 1,50 proc. udziału).

- Jeśli chodzi o poszczególne pasma, to bardzo dobrze pracują „Wydarzenia i opinie”, „Śniadanie w Polsat News” czy nowe codzienne programy „Godziny szczytu” i „Dzień na świecie” - komentuje nam Gawryluk.

- Naszym kolejnym krokiem jest promowanie konkretnych pozycji programowych, na co nie mieliśmy czasu w pierwszych tygodniach po przekształceniu ramówki - informuje dyrektor pionu informacji i publicystyki w Telewizji Polsat. - Liczę, na to że już w najbliższym czasie zaczniemy się piąć do góry. Mamy jednak świadomość, że budowa widowni może trwać nawet latami - dodaje nasza rozmówczyni.

Początkowo 1 października br. wraz z nowym studiem i ramówką miała zadebiutować również nowa oprawa Polsatu News, ale tak się nie stało. Oprawa zostanie zmieniona w najbliższym czasie, ale nadawca na razie nie ujawnia kiedy to dokładnie nastąpi.

W minionym półroczu grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat zanotowała 4,95 mld zł przychodów ze sprzedaży i 523,6 mln zł zysku netto. Firma miała sprzedanych 16,7 mln jednostkowych usług (2,6 proc. więcej niż rok wcześniej) i 5,72 mln abonentów (po spadku o 1,6 proc. w skali roku).

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(37)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas