Liderem oglądalności wśród kanałów tematycznych był w lutym br. TVN 24, który zanotował wzrost udziału. Wśród stacji z czołówki jeszcze więcej zyskały Polsat News i AXN.
Jak wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, liderująca zestawieniu stacja informacyjna TVN 24 zanotowała w lutym 2011 roku wzrost udziału w rynku względem lutym 2010 roku o 21 proc. do poziomu 3,87 proc.
Drugie miejsce w rankingu top 30 stacji tematycznych zajął filmowy AXN z wynikiem 0,89 proc. Stacja ta zanotowała wzrost udziału o 44 proc. i awansowała z miejsca ósmego.
Trzecią lokatę utrzymała dziecięca stacja Disney Channel. Jej udział wyniósł 0,87 proc. po spadku o 10 proc. Na czwartym miejscu uplasował się kanał MiniMini (0,86 proc. udziału, wzrost o 1 proc.), który awansował z pozycji piątej. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwie telewizje dziecięce Cartoon Network (miejsce szóste) oraz Disney XD (miejsce ósme).
Na siódmą lokatę z pozycji 17. awansował z kolei informacyjny Polsat News. Jego udział wzrósł aż o 94 proc. do 0,70 proc.
Liderem wśród stacji muzycznych była Viva Polska (pozycja dziewiąta), a wśród stacji dokumentalnych - Discovery (miejsce dziesiąte).
Wszystkie 30. topowych kanałów tematycznych miało w styczniu 2011 roku 17,58 proc. udziału, zaś rok wcześniej – 17,12 proc.
W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, na pozycji lidera umocniła się telewizja TVN 24, której udział poszedł do góry z 1,89 proc. do 2,35 proc.
Na drugie miejsce z szóstego awansował AXN, którego udział poszedł do góry o 44 proc. do 1,21 proc. Na podium znalazła się też Viva Polska (rok temu była czwarta). Jej udział wzrósł o 22 proc. do 1,12 proc.
W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem oglądalności w lutym 2011 roku pozostała TVN 24 przed kanałami AXN i Viva Polska. Wszystkie stacje zanotowały wzrosty udziałów.
Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była w lutym 2011 roku także TVN 24.