Telewizja2017-05-03
14

Polsat nowym liderem oglądalności, 8TV najwyżej spośród nowości z DVB-T (top 150 kanałów)

W marcu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym został Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów DVB-T najwyżej uplasowała się 8TV. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2017 roku z drugiego na pierwsze miejsce awansował Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem marca 2016 roku wzrósł o 5,94 proc. i wyniósł 11,60 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Na drugą lokatę spadła Jedynka (jej udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,13 proc. do 11,02 proc.), a trzecie miejsce zajął TVN (10,16 proc. udziału; w dół o 6,70 proc.).

Oczko niżej uplasowała się Dwójka (8,24 proc. udziału; w dół o 4,41 proc.).

Z piątego na szóste miejsce spadł TVN24, którego udział wyniósł 4,09 proc., po jednak wzroście o 10,84 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 13. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,38 proc. (spadek o 0,72 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 37,18 proc. do 1,07 proc.), sportowych - Eurosport 1 (+79,55 proc. do 0,79 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 19,32 proc. do 0,71 proc.), muzycznych - Polo TV (- 18,07 proc. do 0,68 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 11,27 proc. do 0,63 proc.).

24. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w marcu br. wyniósł 0,70 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w marcu ub.r. to 0,40 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.

Wśród nowych stacji z naziemnej telewizji cyfrowej najlepiej wypadła 8TV. Uplasowała się ona na 52. miejscu, a jej średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym w zeszłym miesiącu wyniósł 0,27 proc. Jest to nowy kanał, który 28 września ub.r. na MUX-1 w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Eskę TV.

Od 66. do 107. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,18 proc. udziału w rynku), Nowa TV (0,17 proc.), Zoom TV (0,16 proc.) i WP (0,08 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera znalazł się TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,64 proc., po wzroście o 1,72 proc. Drugie miejsce należało do Polsatu. Jego wynik w marcu 2017 roku zwiększył się o 3,46 proc. do 12,85 proc.

Trzecia była TVP2 (7,30 proc udziału; w dół o 2,80 proc.), która wyprzedziła TVP1 (7,07 proc., spadek o 6,23 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 1,69 proc. do 2,32 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (- 15,20 proc. do 1,45 proc.), muzycznych - Polo TV (- 21,48 proc. do 1,06 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 50 proc. do 1,05 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 2,11 proc. do 0,97 proc.), dokumentalnych - Discovery Channel (+ 3,49 proc. do 0,89 proc.), a sportowych - Eurosport 1 (+ 76 proc. do 0,44 proc.).

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas