Telewizja2014-05-05
17

Polsat nowym liderem rynku. TV Puls zyskuje, w dół TV4

W kwietniu br. liderem oglądalności wśród stacji telewizyjnych został Polsat, a drugie miejsce zajęła TVP1. Spory wzrost zanotowała TV Puls, a mocno spadł udział Czwórki. Polsat znalazł się również na czele grupy komercyjnej, gdzie wyprzedził TVN.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2014 roku zajął Polsat, rok wcześniej będący na trzeciej pozycji. Udział tego kanału względem kwietnia 2013 roku wzrósł o 0,32 proc. i wyniósł 12,65 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Był to jedyny wzrost wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki”.

Z pierwszej lokaty na drugą spadła TVP1, której udział zmalał o 8,29 proc. do 12,39 proc. Największy spadek wśród czołowych stacji, wynoszący 10,92 proc., zanotował TVN. Znalazł się on na trzecim miejscu z wynikiem 12,39 proc. Czwarta lokata należała do TVP2, której udział wyniósł już tylko 9,55 proc. po spadku o 8,96 proc.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie spadł z 50,35 proc. do 46,83 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 1,12 proc. do 3,54 proc. Oczko niżej znalazł się natomiast także nadający w naziemnej telewizji cyfrowej kanał TV Puls, notujący największy wzrost w pierwszej dziesiątce rankingu. Jego udział poszedł do góry o 14,59 proc. i wyniósł 3,22 proc.

Najwięcej w top 10 stracił natomiast kanał TV4, który spadł z miejsca szóstego na ósme. Zanotował on spadek o 21,34 proc., a jego wynik to 2,58 proc.

Zobacz tabelę

Na kolejnych podstronach rankingi kanałów w grupie 16-49 oraz najpopularniejszych programów

Autor:Patryk Pallus

Więcej informacji:rynek telewizyjny, Polsat, TVN, TV Puls, TV4

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas