W październiku br. wśród widzów w naziemnej telewizji cyfrowej na pozycję lidera oglądalności awansował Polsat, który wyprzedził TVP1. Największy spadek w zestawieniu zanotowała TVP Historia, a najwięcej zyskało TVP Info.
Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w październiku 2014 roku pierwsze miejsce zajął Polsat, który w analogicznym okresie ub.r. był drugi - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do października 2013 roku zmniejszył się jednak o 0,78 proc. i wyniósł 16,49 proc.
Natomiast na drugie miejsca spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 14,07 proc., po spadku w skali roku o 18,62 proc.
Na ostatnią pozycję podium awansował TVN, który w październiku ub.r. był czwarty. Jego średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 5,73 proc. i wyniósł 12,36 proc. Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP2, której udział zmalał aż o 21,17 proc. do 11,58 proc. Jednocześnie był to najniższy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka stacja TV Puls, która w październiku br. miała 5,28 proc. udziału (rok wcześniej było to 5,95 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 84,13 proc., pochwalić się mogła stacja TVP Info, która awansowała z pozycji 9. na 6. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 4,64 proc.
Z kolei najwięcej straciła TVP Historia, która spadła z miejsca 16. na 20. Kanał ten zanotował bowiem spadek wynoszący 25,60 proc. do 0,93 proc. udziału.
W grupie komercyjnej 16-49 w październiku 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 18,08 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 0,17 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 9,80 proc. do 14,12 proc. Z pozycji czwartej na trzecią awansowała TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 8,64 proc., po jednak spadku w skali roku o 21,10 proc. Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP2, której udział zmniejszył się najbardziej w całym zestawieniu (8,55 proc.; w dół o 32,99 proc.).
Piąta pozycja również i w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała spadek o 10,36 proc. do 7,27 proc.
Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogła newsowa stacja TVP Info, której udział poszedł do góry o 139,08 proc. do 2,08 proc.
Zobacz tabelę
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.