Reklama2015-09-04
0

Polsat przed TVN na czele wpływów reklamowych, mocno w dół TVP1 i TVP2. Aflofarm liderem marketerów

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu 2015 roku były o 5 proc. wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W sierpniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,09 mln spotów reklamowych, o 5,20 proc. więcej niż w sierpniu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,30 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,76 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 167,71 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 6,73 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 12,40 proc. do 125,77 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (68,93 mln zł; spadek o 19,51 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (47,72 mln zł; w dół o 27,07 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 35,82 mln zł i wzrostem o 23,59 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskało Polo TV - było to 71,98 proc. do 21,33 mln zł.

Zobacz tabelę


W sierpniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 159,94 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 52,84 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (43,95 mln zł; do góry o 5,27 proc.) i Lidl Polska (29,19 mln zł; + 58 proc.).

Zobacz tabelę

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas