W 2010 roku liderem wpływów reklamowych jest Telewizja Polsat, który zarobił już 2 034 mln złotych. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Polkomtel i Procter and Gamble.
Wpływy z reklam Telewizji Polsat w okresie styczeń - wrzesień 2010 r. wyniosły 2 034 mln zł i były o 17,2 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 2 010 mln zł (o 8,2 proc. więcej niż w 2009 roku).
Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 1 548 mln zł, czyli o 32,5 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 33,5 proc. do poziomu 1 004 mln zł.
Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 424 mln zł i były o 56,1 proc. wyższe niż rok temu.
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Unilever utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w 2010 r. firmy Unilever, Polkomtel i Procter and Gamble Operations Pols.