Reklama2022-05-13
4

Polsat przez kwartał z 273 mln zł z reklam. "Rynek reklamy telewizyjnej w tym roku na niewielkim plusie"

Stanisław Janowski, prezes Telewizji PolsatStanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat

W pierwszym kwartale br. grupa Telewizji Polsat osiągnęła wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu telewizyjnego o 0,6 proc. do 273 mln zł. Cały segment mediów grupy Cyfrowy Polsat zanotował spadek zysku EBITDA, holding przyznaje, że wzrost jego wyników w tym pionie został „przejściowo spowolniony w marcu w efekcie niepewności wywołanej wojną w Ukrainie”.

W prezentacji Cyfrowego Polsatu podano, że według wstępnych danych Publicis Groupe wartość rynku reklamy telewizyjnej (spotów i sponsoringu) w zeszłym kwartale wyniosła 960 mln zł, o 0,5 proc. więcej niż przed rokiem, natomiast przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w pierwszym kwartale 2022 r. o 0,6 proc. do 273 mln zł.

- Dynamika przychodów z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat zgodna z rynkiem - podkreślono.

Udział Telewizji Polsat w rynku reklamy telewizyjnej w zeszłym kwartale wyniósł 28,4 proc., tyle samo co przed rokiem. Natomiast udział jej kanałów w rynku oglądalności zmalał o 1,2 pkt proc. do 23,2 proc.

Koszty mediów Cyfrowego Polsatu w górę o 20 proc.

Cały segment mediowy grupy Cyfrowy Polsat, obejmujący też m.in. przejęte kilka lat temu Eleven Sports i Grupę Interia oraz brokera reklamowego Polsat Media, osiągnął w zeszłym kwartale wzrost przychodów o 5 proc. do 534 mln zł.

- Zdrowy wzrost przychodów ze sprzedaży reklamy i sponsoringu w naszych kanałach telewizyjnych i portalach internetowych przejściowo spowolniony w marcu w efekcie niepewności wywołanej wojną w Ukrainie - skomentowano w prezentacji.

Koszty operacyjne pionu zwiększyły się aż o 20 proc. do 433 mln zł, co przełożyło się na spadek wskaźników rentowności: skorygowana marża EBITDA zmalała o 10,7 pkt proc. do 18,1 proc., a skorygowany zysk EBITDA - o 34 proc. do 97 mln zł.

- Licząc na lepsze perspektywy rynku reklamy zdecydowaliśmy się utrzymać ofertę programową zgodnie z pierwotnymi założeniami - uzasadniła firma.

Łączne wydatki grupy Cyfrowy Polsat ta treści poszły w górę o 13 proc. - z 419 do 474 mln zł. - Przede wszystkim w wyniku rozpoznania wyższych kosztów produkcji własnej, amortyzacji praw sportowych i licencji filmowych. Odzwierciedla to naszą decyzję o alokacji większych budżetów celem zwiększania atrakcyjności oferty programowej naszych kanałów telewizyjnych, jak również wzrost kosztu emisji filmów - opisano w prezentacji.


Polsat przewiduje niski jednocyfrowy wzrost rynku reklamy telewizyjnej w 2022 roku

Cyfrowy Polsat spodziewa się niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w 2022 roku - poinformował podczas telekonferencji dla mediów prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski.

"Zaktualizowane tegoroczne prognozy Starcomu to 1,5 proc. wzrostu. Zakładamy niski, jednocyfrowy wzrost tego rynku w 2022 roku" - powiedział Janowski.

Grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat (oprócz pionu mediowego obejmująca m.in. Polkomtel, Netię, Premium Mobile i Esoleo) w zeszłym kwartale zanotowała 2,99 mld zł wpływów sprzedażowych (niemal tyle samo co rok wcześniej) oraz spadek zysku netto jednostki dominującej o 44,8 proc. do 214,9 mln zł.

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas