Telewizja2015-07-17
26

Polsat Sport 2, Polsat Sport 3, Polsat Docu, Polsat Reality i Polsat X - nowe kanały Polsatu

Telewizja Polsat planuje uruchomić kolejnych pięć kanałów tematycznych: Polsat Sport 2, Polsat Sport 3, Polsat Docu, Polsat Reality i Polsat X. W kolejce do startu czekają też cały czas Polsat Film 2 oraz Polsat 1 skierowany do Polonii.

- Mogę potwierdzić, że złożyliśmy wnioski o koncesje na nadawanie tych kanałów, ale o konkretach będziemy informować po uzyskaniu koncesji - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Telewizji Polsat.

Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3 mają - zgodnie z nazwą - mieć charakter sportowy. Telewizja Polsat ma obecnie trzy kanały o tej tematyce: Polsat Sport, Polsat Sport Extra i Polsat Sport News (ten ostatni nadaje naziemnie). Polsat Docu, Polsat Reality i Polsat X - zgodnie z zapisami we wniosku do KRRiT - mają być zaś stacjami uniwersalnymi.

Nadawca liczy, że otrzyma koncesje satelitarne dla pięciu kanałów jesienią br.

Spółka już w zeszłym roku dostała koncesję dla kanału filmowego Polsat Film 2. Prace nad nim cały czas trwają, w marcu br. Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat, tłumaczył, że przedłużają się rozmowy z dystrybutorami filmowymi. - Nie ma terminu startu Polsat Film 2 - mówi Matwiejczuk.

Telewizja Polsat wiosną br. zapewniła sobie też koncesję dla Polsatu 1 (wcześniej projekt funkcjonował pod nazwą Polsat World). Ma on być nowym kanałem skierowanym do Polaków mieszkających za granicą. Nowa stacja ma zastąpić poza Polską kanał Polsat 2 International, który zmodyfikuje ramówkę, by stać się atrakcyjniejszym dla polskich widzów. - Planujemy, że Polsat 1 ruszy w trzecim lub czwartym kwartale br. - informuje Tomasz Matwiejczuk.

Telewizja Polsat ma obecnie w portfolio 21 kanałów telewizyjnych, z czego 15 to stacje, których nadawcą jest sama spółka. Pozostałe sześć (jak m.in. Polsat Food czy CI Polsat) tworzonych jest we współpracy z zagranicznymi koncernami.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział stacji Grupy Polsat w rynku wyniósł 21,81 proc., o 3,86 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wiosną br. dwa nowe kanały tematyczne uruchomiła konkurencyjna Grupa TVN. Poświęcony zdrowemu i aktywnemu życie kanał TVN Meteo Active ruszył w miejsce TVN Meteo, zaś filmowo-serialowa TVN Fabuła to zupełnie nowy projekt.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(26)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas