Telewizja2013-05-10
2

Polsat Sport liderem kanałów sportowych, wysoko nSport

W kwietniu br. liderem oglądalności wśród stacji sportowych był Polsat Sport. Największym wzrostem pochwalić się mógł Orange Sport, a najwięcej stracił Extreme Sports. Wysokie miejsce zajął nSport.
 

Udział liderującego Polsatu Sport w kwietniu 2013 roku wyniósł 0,69 proc., czyli o 16,9 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Druga lokata należała do stacji Eurosport, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 16,3 proc. do poziomu 0,44 proc.

Na ostatnim miejscu podium ulokował się nadający od czerwca 2011 roku Polsat Sport News, którego oglądalność przez Nielsen Audience Measurement mierzona jest od początku listopada ub.r. Udział tej nadający w naziemnej telewizji cyfrowej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 0,34 proc.

Tuż za podium znalazł się Canal+ Sport, który w związku z wprowadzeniem oferty nc+ transmitował  w kwietniu br. tylko jeden mecz T-Mobile Ekstraklasy w każdej kolejce (reszta meczów trafiła do Canal+ Family), chociaż poszerzył ofertę np. transmisje Ligi Mistrzów. Jego średni udział w analizowanym okresie spadł o 10,2 proc. i wyniósł 0,29 proc.

Z kolei piąte miejsce należało do kanału nSport, którego pomiar oglądalności przez Nielsen Audience Measurement prowadzony jest od września ub.r., ale nadaje on już od 2006 roku. Udział tej stacji w badanym okresie wyniósł 0,28 proc., a miesiąc wcześniej było to tylko 0,07 proc. (więcej na ten temat). W połowie kwietnia br. dostęp do nSport uzyskali także wszyscy dotychczasowi abonenci Cyfry+. Równolegle z Canal+ Sport kanał transmitował półfinały Ligi Mistrzów, na jego antenę trafiły też zawody żużlowe Enea Ekstraligi.

Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się może Orange Sport, którego udział zwiększył się o 30,3 proc. i ostatecznie wyniósł 0,13 proc. Stacja ta w rankingu zajęła miejsce dziewiąte.

Z kolei największy spadek zanotował plasujący się na przedostatniej pozycji kanał Extreme Sports Channel. Jego udział w analizowanym miesiącu zmniejszył się o 31,0 proc. do 0,06 proc.

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce również zajął Polsat Sport (wzrost udziału o 18,7 proc. do 0,72 proc.). Na drugim miejscu uplasował się Canal+ Sport (0,35 proc. udziału, + 0,9 proc.), a już na trzecim - nSport (0,33 proc. udziału).

Największy wzrost zanotował kanał Orange Sport (39 proc.). Natomiast najwięcej stracił tutaj TVP Sport - było to 43,5 proc.

Zobacz tabelę

Najchętniej oglądanym programem w kanałach sportowych w kwietniu 2013 roku był mecz Ligi Mistrzów, który na antenie nSport oglądało aż 836 tys. widzów. W zestawieniu top 10 programów najwięcej, bo aż siedem pozycji umieściła stacja Polsat Sport. Ponadto w rankingu po jednym miejscu zajęły programy takich stacji jak Canal+ Sport oraz Eurosport.

Zobacz tabelę

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:mk

Więcej informacji:kanał sportowy

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas