Telewizja2009-07-08
0

Polsat Sport liderem, spory wzrost widowni TVP Sport

Polsat Sport był liderem oglądalności wśród stacji sportowych wpierwszym półroczu br. Największy wzrost widowni zanotował jednakkanał TVP Sport - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia widownia lidera zestawienia, czyli PolsatuSport w pierwszych sześciu miesiącach 2009 roku wyniosła40,6 tys. osób i była o 14 proc. wyższa niż w analogicznym okresieub.r. Wzrósł też udział stacji z 0,60 do 0,66 proc. - wynika zdanych AGB Nielsen Media Research przygotowanychdla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu uplasował się Eurosport,który zanotował wzrost oglądalności o 4 proc. do 36 tys. widzów,ale jego udział w rynku spadł o 0,01 pkt. proc. do 0,58 proc.

Trzecią lokatę w rankingu zajęła stacja Polsat Sport Extra. Jejwidownia w I półroczu wyniosła 10,9 tys. osób i była o 1 proc.wyższa niż rok temu, udział w rynku natomiast pozostał bez zmian napoziomie 0,18 proc. Stacja utrzymała oglądalność, mimo że w czerwcuub.r. jej wyniki znacząco podniosły transmisje meczów MistrzostwEuropy w piłce nożnej (wtedy stację oglądało średnio 30 tys. widzówprzy 0,58-proc. udziale w rynku).

Na czwarta pozycję awansował TVP Sport, który wpierwszych sześciu miesiącach br. śledziło 9,7 tys. widzów, a jegoudział wynosił 0,16 proc. To oznacza wzrost widowni aż o 261 proc.,a udziału w rynku - o 0,11 pkt. proc., ale dane zeszłorocznedotyczą wyłącznie maja i czerwca 2008 roku, bo wcześniej stacja niebyła monitorowana. Dane pokazują też jednak, że to szczególnie odkwietnia br. nastąpił znaczący wzrost oglądalności TVP Sport, cowiąże się zapewne z powiększeniem wiosną zasięgu o Cyfrowy Polsat(kanał testowo był dostępny dla wszystkich abonentów, od wczorajjest tylko w opcji Sport) i Cyfrę+.

Piąta lokata przypadła stacji Canal+ Sport,której widownia wyniosła 7,9 tys. osób (wzrost o 21 proc.), audział w rynku - 0,13 proc. (do góry o 0,02 pkt proc.). Dalejuplasowały się: Extreme Sports Channel, Eurosport 2 (jako jedynazanotowała spadek zarówno oglądalności jak i udziału) i Sportklub.Zestawienie zamyka kanał ESPN Classic Sport.

Zobacz tabelę
Zobacz tabelę



W grupie komercyjnej (16-49) pierwsze dwamiejsca zestawienia były takie same jak w grupie 4+, zmiana byłajednak na trzecim, gdzie znalazła się stacja Canal+ Sport, zaśPolsat Sport Extra uplasował się na pozycji czwartej. Łączny udziałstacji sportowych wyniósł tutaj 1,73 proc. i był o 0,09 pkt. proc.niż u ogółu widzów.

Zobacz tabelę



Pierwsza trójka rankingu wśród wyłącznie męskiejwidowni była taka sama jak w grupie wszystkich widzów.Zdecydowanie wyższy był jednak ich udział w rynku, bo dlawszystkich analizowanych stacji wyniósł 2,86 proc.

Zobacz tabelę


Wśród 20 najpopularniejszych programowychsportowych z kanałów tematycznych na pierwszym miejscuznalazła się transmisja z konkursu skoków narciarskich w Vancouver,pokazana przez Eurosport 25 stycznia br. Obejrzało ja 715 tys.widzów. Ogółem w topie Polsat Sport umieścił 11 pozycji, Eurosport- osiem, a TVP Sport - jedną.

Zobacz tabelę

W zestawieniu znalazły się tylko te kanały sportowe, któremonitorowane przez AGB Nielsen Media Research i których daneinstytut udostępnia publicznie.

* - dane TVP Sport z 2008 roku dotyczą wyłącznie maja iczerwca
** - dane ESPN Classic z 2009 roku dotyczą wyłącznie marca,kwietnia, maja i czerwca. W 2008 roku stacja nie byłamonitorowana.

Autor:pp

Więcej informacji:Polsat Sport, TVP Sport

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas