Telewizja2015-07-02
7

Polsat Sport News zyskał najwięcej w naziemnej telewizji cyfrowej. Mocny spadek Eska TV

Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w czerwcu br. była TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat Sport News, a najwięcej straciła Eska TV. Z kolei na czele grupy komercyjnej znalazł się Polsat.

W czerwcu 2015 roku pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową zajęła TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do czerwca 2014 roku zmniejszył się o 1,32 proc. i wyniósł 14,23 proc.

Drugie miejsce należało do Polsatu, który zanotował udział na poziomie 13,74 proc., po spadku w skali roku o 3,78 proc.

Na ostatnią pozycję podium awansował TVN, który w czerwcu ub.r. był czwarty. Jego średni wynik w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 4,77 proc. i wyniósł 9,78 proc. Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP2, której udział zmalał o 14,71 proc. do 9,74 proc.

Pierwszą piątkę zamyka TVP Info - udział tego kanału zmniejszył się o 7,85 proc. do 6,81 proc.

Oczko niżej uplasowała się stacja TV Puls, która w czerwcu br. miała 5,34 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,30 proc. Oznacza to wzrost wynoszący 0,75 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 125,33 proc., pochwalić się mógł Polsat Sport News, który w rankingu awansował z 23. na 18. miejsce. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,69 proc. Stacja ta w czerwcu br. transmitowała Igrzyska Europejskie (więcej na ten temat).

Z kolei najwięcej straciła Eska TV - było to 24,35 proc. do 0,87 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 18. na 22., przedostatnie.

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 w czerwcu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 15,57 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 5,29 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 2,37 proc. do 11,11 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 8,41 proc., po spadku w skali roku o 22,42 proc. Natomiast na czwartej lokacie sklasyfikowana została TVP2 (8,04 proc.; w dół o 20,94 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która zanotowała wzrost o 0,57 proc. do 7,07 proc. Natomiast dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (5,04 proc. udziału; wzrost o 8,15 proc.).

Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat Sport News, którego udział poszedł do góry o 152,46 proc. do 1,54 proc. Z kolei najwięcej straciła Eska TV - było to 34,03 proc. do 1,57 proc. udziału.

Zobacz tabelę

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas