Telewizja2019-08-07
11

W Polsat Sport zawodnicy podczas wywiadów wirtualnie przenoszeni do studia

W sportowym studiu Telewizji Polsat zaczęto wykorzystywać technologię, dzięki której osoby z innych miejsc podczas wywiadów są wirtualnie przenoszone do studia.

Z nowego rozwiązania pierwszy raz skorzystano w zeszłym tygodniu podczas relacji z meczu siatkarzy Polska - Serbia rozegranego w ramach Memoriału Huberta w Krakowie. W czasie studia pomeczowego prowadzący Krzysztof Wanio w pewnym momencie wstał od stołu, żeby porozmawiać z będącym w Krakowie zawodnikiem naszej reprezentacji Dawidem Konarskim.

Dzięki nowej technologii awatar siatkarza naturalnych rozmiarów pojawił się w studiu. Nie była to grafika ani przygotowana wcześniej animacja, tylko wizualizacja odtwarzająca na żywo rzeczywiste zachowanie zawodnika.

Taki zabieg zastosowano już przy kilku innych rozmowach z osobami znajdującymi się poza studiem.

- Najnowocześniejsze i największe studio sportowe w Polsce, które posiada Telewizja Polsat od samego początku przeniosło sport na wyższy poziom. Dzięki temu widzowie mają dostęp do najlepszych transmisji i materiałów około meczowych, gdzie zastosowanie nowych technologii, m.in. wirtualnych wywiadów daje naszej redakcji sportowej nieskończone możliwości przedstawienia widzom jeszcze więcej interesujących informacji o wybranych dyscyplinach sportowych, które można śledzić na sportowych antenach Polsatu - opisuje Marian Kmita, dyrektor ds. sportu w Telewizji Polsat.

Nowe studio sportowe Polsatu od roku

700-metrowe studio do relacji sportowych zostało uruchomione przez Polsat w sierpniu ub.r., po tym jaki nadawca kupił na trzy lata prawa do pokazywania piłkarskiej Ligi Mistrzów i Ligi Europy (transmisje znalazły się w osobnych stacjach Polsat Sport Premium). W studiu zainstalowano m.in. ścianę ekranów LED o wysokości ponad 3 metrów i długości 24 metrów. Można realizować cztery plany zdjęciowe za pomocą 9 kamer, za oprawę i efekty wizualne odpowiada Platige Image.

W studiu są też realizowane relacje z innych rozgrywek w piłce nożnej i innych dyscyplinach, a także niektóre programy.

Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. Polsat Sport miał 0,429 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,414 proc. rok wcześniej.

Autor:tw

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas