Telewizja2013-10-07
1

Polsat Sport z ogromną przewagą nad konkurentami

We wrześniu 2013 roku nowym liderem oglądalności wśród stacji sportowych został Polsat Sport, który zmiażdżył konkurencję. Największym wzrostem pochwalić się mógł nSport, najwięcej stracił Sportklub.

Udział Polsatu Sport we wrześniu 2013 roku wyniósł 1,14 proc., czyli aż o 131,03 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Stacja ta zanotowała drugi największy wzrost w zestawieniu, a na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego. Polsat Sport we wrześniu br. transmitował m.in. mecze Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn z udziałem polskiej reprezentacji.

Na drugiej lokacie, z 0,55 proc. udziału w rynku telewizyjnym, ulokował się nadający od czerwca 2011 roku Polsat Sport News, którego oglądalność mierzona jest od początku listopada ub.r. Stacja ta dostępna jest w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

Z miejsca pierwszego na ostatnią pozycję podium spadł Eurosport. Średni wynik tego kanału wyniósł 0,53 proc, po spadku o 9,91 proc.

Trzy oczka niżej uplasował się nSport, który nadaje już od 2006 roku, ale pomiar jego oglądalności prowadzony jest od września ub.r. Udział tej stacji wzrósł najbardziej w zestawieniu, bowiem o 163,16 proc. i wyniósł 0,20 proc. W połowie kwietnia br. dostęp do nSport uzyskali także wszyscy dotychczasowi abonenci Cyfry+. Rok wcześniej kanał ten zajmował miejsce ósme.

Z kolei największy spadek zanotował plasujący się na ostatniej pozycji kanał Sportklub. Jego udział w analizowanym miesiącu zmniejszył się o 47,83 proc. do ponad 0,01 proc. Kanał ten wiosną nie znalazł się w ofercie nc+ (wcześniej był dostępny na platformie n).

Zobacz tabelę


Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce również zajął Polsat Sport (1,13 proc. udziału; po wzroście o 106,78 proc.). Na drugim miejscu uplasował się Eurosport (0,45 proc.; do góry o 20,43 proc.), a na trzecim - Polsat Sport News (0,43 proc. udziału).

Również i w tym ujęciu największym wzrostem miesięcznego udziału (aż o 244,93 proc.) pochwalić się mógł nSport, a najwięcej stracił Sportklub - było to aż 70 proc.

Zobacz tabelę


Najchętniej oglądanym programem w kanałach sportowych we wrześniu 2013 roku był mecz ME w siatkówce mężczyzn, który na antenie Polsatu Sport oglądało aż 1,69 mln widzów. Stacja ta do zestawienia top 10 programów wprowadziła najwięcej, bo aż pięć pozycji. Dwa miejscu w rankingu zajęły programy nadane przez Polsat Sport News, a po jednym - Canal+ Sport, nSport oraz Eurosport.

Zobacz tabelę

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:mk

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas