Telewizja2017-05-30
18

Polsat SuperHit Festiwal zyskał 200 tys. widzów. Hitem kabarety

fot. polsatfot. polsat

Trzecią edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,43 mln widzów, o 190 tys. więcej niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 19,53 mln zł. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wyników - mówi Wirtualnemedia.pl Nina Terentiew. Kolejna edycja muzycznego widowiska odbędzie się za rok.

SuperHit Festiwal 2017 na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 26 do 28 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,43 mln widzów, co przełożyło się na 21,47 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 23,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 23,24 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wyników. Zwłaszcza zaskoczyła nas oglądalność jubileuszy, które zaczynały się około godz. 23.00 - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Terentiew, dyrektor programowa oraz członek zarządu Telewizji Polsat. - Siła zespołu T.Love i Ewy Farnej jest ogromna, ponieważ widownia była w zasadzie taka sama jak o godz. 20.00 (z reguły im późniejsze godziny, tym audytorium jest coraz mniejsze). To znaczy, że ludzie czekali na nich, że ich chcą i kochają - dodaje.

Pierwszy dzień imprezy śledziło 2,18 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 19,26 proc., 19,04 proc. i 19,72 proc. udziału. Tego dnia miał miejsce koncert platynowy oraz jubileusz 35-lecia działalności zespołu T.Love.

- Nasze scenariusze koncertów tak naprawdę pisze publiczność, ponieważ tzw. „platynowe płyty” i „diamentowe single” to są te utwory, które zyskały najwięcej aplauzu publiczności. Był to fantastyczny dzień, ponieważ prezentował niewyobrażalną różnorodność artystów i muzyki - komentuje nam Terentiew.

Sobotni festiwal, gdy w Operze Leśnej odbywały się dwa koncerty - „Radiowy przebój roku” oraz 10. sceniczne urodziny Ewy Farnej, oglądało średnio 2 mln widzów przy udziałach na poziomie 17,92 proc., 20,70 proc. i 20,29 proc.

- Drugiego dnia z kolei zaprezentowane były te utwory, które słuchacze najchętniej słuchali we wszystkich rozgłośniach radiowych w Polsce. Plusem tego dnia było również współprowadzenie imprezy przez kabaret Skeczów Męczących - mówi dyrektor programowa oraz członek zarządu Telewizji Polsat.

Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się niedzielne kabarety. Transmisja tych występów zgromadziła 3,02 mln widzów (odpowiednio 26,43 proc., 28,41 proc. i 28,67 proc. udziału).

- Trzeci dzień to już od początku istnienia festiwalu jest zawsze dniem hitowym, ponieważ ludzie kochają kabaret, kochali go, i zawsze będą go kochać - podkreśla Nina Terentiew.

Z danych telemetrycznych udostępnionych przez Telewizję Polsat wynika, ze przynajmniej przez 30 minut festiwal oglądało 9,4 mln osób.

SuperHit Festiwal miał o 190 tys. widzów więcej niż druga edycja muzycznego wydarzenia, którą rok temu (tj. w okresie od 27 do 29 maja ub.r.) śledziło średnio 2,24 mln osób, a jej udział w rynku wynosił 20,53 proc. w 4+ i 20,50 proc. w 16-49.

Polsat w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 8,61 proc. zajął TVN, trzecia była TVP1 (8,25 proc.), a czwarta - TVP2 (6,38 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat.

Polsat SuperHit Festiwal 2 lata temu zastąpił organizowany przez 12 lat Sopot TOPtrendy Festiwal. Władze stacji uznały, że formuła imprezy powinna obejmować nie tylko sprzedaż płyt, ale i częstotliwość odtwarzania utworów w radio.

Ostatnią edycję Sopot TOPtrendy Festiwalu (odbył się on w 2014 roku) śledziło średnio w Polsacie 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,76  proc. i 24,36 proc.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 19,53 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal z reklam przyniósł 17,77 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Polsat SuperHit Festiwal 2017 organizowała Telewizja Polsat we współpracy z miastem Sopot, Bałtycką Agencją Artystyczną BART oraz AlberT Production. Partnerem strategicznym festiwalu jest Związek Producentów Audio-Video.

Gospodarzami festiwalowych wieczorów byli: Paulina Sykut-Jeżyna, Natalia Szroeder, Agnieszka Hyży, Krzysztof Ibisz, Maciej Rock, Maciej Dowbor i Darek Maciborek.

Nina Terentiew poinformowała portal Wirtualnemedia.pl, że za rok Telewizja Polsat będzie organizować kolejną edycję muzycznej imprezy.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 11,17 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas