Telewizja2018-05-29
16

Polsat SuperHit Festiwal zyskał widzów. 17,85 mln zł z reklam

Czwartą edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,49 mln widzów, o 60 tys. więcej niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 17,85 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

SuperHit Festiwal 2018 na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 25 do 27 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,49 mln widzów, co przełożyło się na 20,86 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 22,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 21,92 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Pierwszy dzień imprezy śledziło 2,14 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 18,47 proc., 21,13 proc. i 20,13 proc. udziału. Tego dnia miał miejsce koncert platynowy, jubileusz Sylwii Grzeszczak oraz recital Sławomira.

Sobotni festiwal, gdy w Operze Leśnej odbywały się dwa koncerty - „Radiowy przebój roku” oraz jubileusz Michała Bajora, oglądało średnio 1,99 mln widzów przy udziałach na poziomie 16,48 proc., 16,51 proc. i 16,15 proc.

Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się niedzielne kabarety. Transmisja tych występów zgromadziła 3,32 mln widzów (odpowiednio 27,12 proc., 28,60 proc. i 28,59 proc. udziału).

SuperHit Festiwal miał o 60 tys. widzów więcej (ale mniejsze udziały w rynku) niż trzecia edycja muzycznego wydarzenia, którą rok temu (tj. w okresie od 26 do 28 maja ub.r.) śledziło średnio 2,43 mln osób, a jej udział w rynku wynosił 21,47 proc. w 4+, 23,07 proc. w 16-49 i 23,24 proc. w 16-49.

Polsat w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 10,76 proc. zajęła TVP1, trzecia była TVP2 (7,13 proc.), a czwarty - TVN (6,67 proc.).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Polsat też był zdecydowanym liderem, a dalej uplasowały się: Jedynka, TVN i Dwójka.

Polsat SuperHit Festiwal 3 lata temu zastąpił organizowany przez 12 lat Sopot TOPtrendy Festiwal. Władze stacji uznały, że formuła imprezy powinna obejmować nie tylko sprzedaż płyt, ale i częstotliwość odtwarzania utworów w radio.

Ostatnią edycję Sopot TOPtrendy Festiwalu (odbył się on w 2014 roku) śledziło średnio w Polsacie 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,76  proc. i 24,36 proc.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 17,85 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal z reklam przyniósł 19,53 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Polsat SuperHit Festiwal 2018 zorganizowała Telewizja Polsat we współpracy z Miastem Sopot, Bałtycką Agencją Artystyczną BART oraz AlberT Production. Partnerem strategicznym festiwalu był Związek Producentów Audio-Video (ZPAV).

Patronami medialnymi Polsat SuperHit Festiwal 2018 byli: RMF FM oraz „Tele Tydzień”. Oficjalnymi partnerami technologicznymi i dostawcami internetu na potrzeby Polsat SuperHit Festiwal 2018 byli Plus i Cyfrowy Polsat, a oficjalnym partnerem flotowym - Grupa Zdunek.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 10,91 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas