Telewizja2019-05-28
11

Polsat SuperHit Festiwal oglądało 2,24 mln widzów. Hitem kabarety

fot. akpafot. akpa

Piątą edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,24 mln widzów, o 260 tys. mniej niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 20,74 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

SuperHit Festiwal 2019 na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 25 do 27 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,24 mln widzów, co przełożyło się na 18,83 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 20,54 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 20,56 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Pierwszy dzień imprezy śledziło 2,05 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 16,91 proc., 19,14 proc. i 18,02 proc. udziału. Tego dnia miał miejsce koncert platynowy oraz jubileusze Rodowicz, Dżemu, Varius Manx, Chylińskiej i Bednarka.

Sobotni festiwal, gdy w Operze Leśnej odbywały się m.in. radiowy hit roku, 10-lecie Mroza oraz koncert Zenona Martyniuka i zespołu Akcent, oglądało średnio 2,16 mln widzów przy udziałach na poziomie 18,78 proc., 20,46 proc. i 21,10 proc.

Największą popularnością cieszyły się niedzielne kabarety. Transmisja tych występów zgromadziła 2,46 mln widzów (odpowiednio 20,47 proc., 21,70 proc. i 22,11 proc. udziału).

SuperHit Festiwal 2019 miał o 260 tys. widzów mniej niż trzecia edycja muzycznego wydarzenia, którą rok temu (tj. w okresie od 25 do 27 maja ub.r.) śledziło średnio 2,49 mln osób, a jej udział w rynku wynosił 20,86 proc. w 4+, 22,45 proc. w 16-49 i 21,92 proc. w 16-59.

Polsat w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 7,74 proc. zajęła TVP1, trzecia była TVP2 (6,97 proc.), a czwarty - TVN (5,97 proc.).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Polsat też był zdecydowanym liderem.

Polsat SuperHit Festiwal 4 lata temu zastąpił organizowany przez 12 lat Sopot TOPtrendy Festiwal. Władze stacji uznały, że formuła imprezy powinna obejmować nie tylko sprzedaż płyt, ale i częstotliwość odtwarzania utworów w radio. Ostatnią edycję Sopot TOPtrendy Festiwalu (odbył się on w 2014 roku) śledziło średnio w Polsacie 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,76  proc. i 24,36 proc.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 20,74 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal z reklam przyniósł 17,85 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Polsat SuperHit Festiwal 2019 organizuje Telewizja Polsat we współpracy z Miastem Sopot, Bałtycką Agencją Artystyczną Bart oraz AlberT Production. Partnerem strategicznym Festiwalu jest Związek Producentów Audio-Video (ZPAV).

Patronami medialnymi Polsat SuperHit Festiwal 2019 są: Radio Eska i „Super Express”. Wydarzenie wspierają również: Eska TV, VOX FM, Radio Wawa oraz „Tele Tydzień”.

Oficjalnymi partnerami technologicznymi i dostawcami szybkiego Internetu LTE, na potrzeby festiwalu są Plus i Cyfrowy Polsat. Funkcję oficjalnego partnera flotowego pełni Grupa Zdunek.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 10,91 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas