Telewizja2016-05-31
12

Polsat SuperHit Festiwal stracił 300 tys. widzów. Hitem kabarety

Polsat SuperHit Festiwal, fot. Tomek KamińskiPolsat SuperHit Festiwal, fot. Tomek Kamiński

Drugą edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,24 mln widzów, o 300 tys. mniej widzów niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 17,77 mln zł.

SuperHit Festiwal na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 27 do 29 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,24 mln widzów, co przełożyło się na 20,53 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Widownia festiwalu rosła z dnia na dzień. Pierwszy dzień imprezy śledziło 1,63 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 15,88 proc. i 15,54 proc. udziału.

Drugi dzień festiwalu, gdy w Operze Leśnej odbywały się dwa koncerty - „Radiowy przebój roku” oraz „Czterdziestka Zbigniewa Wodeckiego”, oglądało średnio 1,82 mln widzów przy udziałach na poziomie 16,97 proc. i 16,09 proc.

Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się niedzielne kabarety. Transmisja tych występów zgromadziła 3,36 mln widzów (odpowiednio 28,46 proc. i 29,33 proc. udziału).

Widownia poszczególnych dni festiwalu

Zobacz tabelę

SuperHit Festiwal miał o 300 tys. widzów mniej niż pierwsza edycja muzycznego wydarzenia, którą rok temu (tj. w okresie od 29 do 31 maja ub.r.) śledziło średnio 2,54 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 21,49  proc. i 21 proc.

Polsat w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 12,89 proc. zajęła TVP1, trzecia była stacja TVN (8,72 proc.), a czwarta - TVP2 (6,01 proc.). Polsat wygrał z konkurencją również w grupie komercyjnej. Na drugim miejscu uplasował się tutaj TVN, a dalsze miejsca zajęły: Jedynka i Dwójka.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji imprezy

Zobacz tabelę

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 17,77 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal z reklam przyniósł 14,13 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Polsat SuperHit Festiwal w ubiegłym roku zastąpił organizowany przez 12 lat Sopot TOPtrendy Festiwal. Władze stacji uznały, że formuła imprezy powinna obejmować nie tylko sprzedaż płyt, ale i częstotliwość odtwarzania utworów w radio.

Dodajmy, że ostatnią edycję Sopot TOPtrendy Festiwalu w 2014 roku śledziło średnio w Polsacie 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wyniósł odpowiednio 21,76  proc. i 24,36 proc.

Oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwalu i Polsat SuperHit Festiwal rok po roku

Zobacz tabelę

 

W kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas