Telewizja2017-04-07
25

Polsat wyprzedził TVP1 w DVB-T w marcu. Super Polsat zyskał najwięcej

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w marcu br. został Polsat, który wyprzedził TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Super Polsat, a najwięcej stracił Fokus TV.

W marcu 2017 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat, który awansował z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do marca 2016 roku zwiększył się o 4,98 proc. i wyniósł 14,77 proc.

Na drugą lokatę spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 14,18 proc., po spadku o 4,70 proc. Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 0,10 proc. i wyniósł 10,51 proc. Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN. Średni udział tej stacji spadł o 4,04 proc. do 9,73 proc.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-marzec-2017-liderem-polsat ##

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału wzrósł o 11,65 proc. do 6,23 proc.

Kolejne miejsce zajęła stacja TV4. Jej udział wzrósł o 12,40 proc. do 5,53 proc.

Siódme miejsce zajął kanał TV Puls, którego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 4,25 proc. (rok wcześniej było to 4,70 proc.). Z kolei oczko niżej, z udziałem na poziomie 3,82 proc., znalazł się siostrzany Puls 2.

Na 18. miejscu uplasował się nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w marcu br. wyniósł 1,55 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w styczniu ub.r. to 0,75 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 106,67 proc.

Z kolei najwięcej stracił Fokus TV - było to 21,08 proc. do 1,61 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 12. na 17.

Od 22. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły kanały, które wystartowały w 2016 roku (8TV - 0,63 proc. udziału w lutym br., Metro i Zoom TV - po 0,25 proc., Nowa TV - 0,22 proc. oraz WP - 0,15 proc.).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/fakty-i-wiadomosci-wyprzedzily-teleexpress-ktory-stracil-610-tys-widzow ##

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w marcu 2017 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,34 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 1,55 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 1,56 proc. do 13 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (9,45 proc., wzrost o 16,67 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (8,10 proc.; w dół o 0,12 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł Super Polsat, którego udział względem swojego poprzednika, czyli Polsat Sport News, poszedł do góry o 120,27 proc. do 1,63 proc. Najwięcej w tym ujęciu straciło Polo TV - było to 21,35 proc. do 2,21 proc. udziału.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(25)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas