Internet2020-11-16
8

Polsat zapowiada ścisłą integrację z Interią. "Idziemy w kierunku jednego produktu"

Stanisław Janowski, prezes Telewizji PolsatStanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat

Telewizja Polsat w połowie lipca br., po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK-u, sfinalizowała przejęcie Grupy Interia od Bauer Media za 422 mln zł. Stopniowo Cyfrowy Polsat coraz ściślej integruje serwis Interia.pl z platformami istniejącymi pod marką Polsatu. - Idziemy w kierunku jednego produktu - zapowiada Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.

Do władz Interii w lipcu br. dołączyli menedżerowie Polsatu: członkiem zarządu został Adam Nowe, prokurentem Norbert Walkiewicz, a członkami rady nadzorczej: Zygmunt Solorz, Tobias Solorz, Piotr Żak, Maciej Stec i Stanisław Janowski.

Również w lipcu br. dziennikarz Polsatu i koordynator Polsatnews.pl Piotr Witwicki objął dodatkową funkcję pełnomocnika zarządu Interii (kupionej niedawno przez Polsat) ds. informacji i publicystyki. Polsat zapowiedział ściślejszą współpracę redakcyjną z Interią.

Z kolei z początkiem października Polsat Media, biuro sprzedaży oferty reklamowej grupy Cyfrowy Polsat, przejęło obsługę w tym zakresie Grupy Interia. Pracownicy tego biura reklamy dołączyli do zespołu Polsat Media.

"Idziemy w kierunku jednego produktu"

Podczas konferencji wynikowej Cyfrowego Polsatu za III kwartał br. spytaliśmy zarząd spółki o zamiar integracji przejętego serwisu Interia.pl z PolsatNews.pl oraz z kanałami informacyjnymi stacji.

- Realizacja synergii między Polsatem a Interią ma już miejsce, sprzedaż reklamowa jest realizowana przez Polsat Media, udostępniany jest content zarówno w segmencie informacyjnym, jak i sportowym, rozrywkowym. Content informacyjny pochodzi z feedu Polsat News i jest on obecny w Interii. Zakończył się projekt Interia Fakty, zaczął się projekt Interia Wydarzenia, który jest bezpośrednio połączony z Polsatem, z Polsat News. W tym segmencie jest bardzo ścisłe połączenie i idziemy w kierunku jednego produktu - odpowiedział na pytanie portalu Wirtualnemedia.pl Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.

Dodał, ze trzecim obszarem współpracy między Polsatem a Interią są działania marketingowe. – Aktywizujemy je teraz w Interii. Idzie to bardzo sprawnie, jesteśmy z tego bardzo zadowoleni. Czekamy, aż będziemy mogli monetyzować synergię z którą wystartowaliśmy od początku - tłumaczy szef Telewizji Polsat.

We wrześniu br. 4,69 mln użytkowników w serwisach informacyjno-publicystycznych Interii wykonało 65,4 mln odsłon.

W trzecim kwartale br. grupa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrost przychodów o 3,8 proc. r/r do 3 mld zł i kosztów operacyjnych o 2,4 proc. do 2,49 mld zł, dzięki czemu jej zysk netto poszedł w górę z 236,5 do 345 mln zł. Liczba sprzedanych przez holding usług telefonii mobilnej w modelu abonamentowym zwiększyła się o 7,9 proc.

Autor:Nikola Bochyńska

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas